Question:
ki veut dire taqleed et talfeeq?
Reponse:
Dans Shariah ki représenté particulièrement par Qour’aan-e-Kareem et hadice, ena deux qualités la loi:
(a) منصوص
(b) غبر منصوص
(a) منصوص C’est ene la loi ki mentionné explicitement et clairement.
(b) غبر منصوص C’est ene la loi ki pas mentionné ou bien ki mentionné mais ki pas claire. Bizin comprend li entre les lignes.
Ça deuxième qualité la loi ki pas claire, dimane zeffort pou être clarifié et élucidé à la lumière banne principes et banne règles général établi par shariah. Faire le maximum z’effort pour clarifié et explique banne textes de loi ki pas claire appelle اجتهاد.
Celui ki ena la capacité, l’aptitude et la compétence pou faire اجتهاد appelle مجتهد (Moujtahid). ‘Alim ena plusieurs degré et plusieurs niveau. Moujtahid c’est ene degré pli avancé et pli haute de ene ‘Alim. Couma les 4 Imam et les autres encore:
¯ Imam Abou Hanifah rahmatoullahi ‘alayh (80-150)
¯ Imam Malik rahmatoullahi ‘alayh (93-179)
¯ Imam Shafi rahmatoullahi ‘alayh (150-204)
¯ Imam Ahmad Bin Hambal rahmatoullahi ‘alayh (164-241)
¯ Imam Abou Yousouf rahmatoullahi ‘alayh (113-182)
¯ Imam Mouhammad rahmatoullahi ‘alayh (135-189)
Apart ça ena encore boucou banne Moujtahid couma Imaam As-Thawri, Imaam Al-Awza’ee, Imaam Ibn Abu Lailah
Taqleed
Ena deux façons pou suive Deen:
1. Par ou propre اجتهاد si ou ena capacité pou faire li.
2. Par suive recherche ene مجتهد. Suive recherche ene مجتهد pou pratique Deen appelle تقليد.
Ene personne ki faire تقليد dans suive Deen appelle li مقلد (Mouqallid). Taqleed li nécessaire et même indispensable pou banne ki na perna l’aptitude et la compétence pou faire اجتهاد. Allah Ta’ala dire:
"فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون"
“Dimane banne ki conné si ou pas conné” (S21/V7).
N.B : Li intéressant pou conné ki de nos jours tous dimoune faire taqleed sans exception. Mais ena déclaré ki li pas faire Taqleed. Ça li ene fausse prétention parceki quand ça dimoune-là li explique ene kitchose ou bien li faire ene causerie, li oulé ki tous dimoune écoute li et suive li. Jamais nou fine tanne ça banne dimoune-là dire ki pas bizin mette en pratique si ou pas fine comprend ceki nou fine dire. Au contraire zotte force ou pou suive zotte aveuglement. Juska même zotte ena l’audace prend ou responsabilité cotte Allah Ta’ala !
تلفيق - Talfeeq
تلفيق Veut dire amalgamé ou bien faire plusieurs vine dans ene. Dans langage de banne Fouqaha (juristes), quand nou dire تلفيق, par cela nou comprend suive recherche plusieurs مجتهد à la fois. Par exemple dans wazou, prend impé avec Imam Shafi (rahmatoulahi alayh), ene ti peu avec Imam Malik (rahmatoulahi alayh) et ene ti peu avec Imam Abou Hanifah (rahmatoulahi alayh).
Exemple: Apres avoir faire wazou, ene personne so néné fine saigné et li pas trouve la nécessité pour refaire wazou en suivant Imam Shafi (rahmatoulahi alayh). Li pas lire sourah Fatiha dans namaz en suivant Imam Abou Hanifah (rahmatoulahi alayh). C’est ene namaz ki pas valable d’après tous les deux Imaam. D’après Imam Abou Hanifah (rahmatoulahi alayh), acoze ki so wazou même pas compté. Et d’après Imam Shafi (rahmatoulahi alayh), acoze ki li pas fine récite sourah Fatiha.
Règlement concernant Talfeeq
Talfeeq li haraam parceki ça li ouvert la porte pour اتباع الهوى (suive désir et plaisir) ki Shariah fine dessane pou combatte li. Suive recherche plusieurs Moujtahid à la fois li couma dire suive deux différent codes de la route à la fois. Couma ça façon conduire-là li endange la vie physique, تلفيقaussi li ene danger pour la santé spirituelle. Talfeeq li faire dimoune suive ceki li, li oulé. Pas ceki Allah Ta’ala oulé. Couma dire Shariat c’est, ceki li, li oulé. Pas ceki Allah Ta’ala oulé. C’est ene l’attitude bien bien grave parceki en faisant Talfeeq, ene dimoune perna aukene discipline dans so la vie. Jordi li faire ene kitchose halaal ki hier li ti considère li haraam. Et si ça li dans so porté et dans so l’avantage, li pas étonnant si li re-déclare li halaal demain. Banne ‘Oulama fine appelle ça façon d’agir-là التلاعب بالدين c’est à dire joué avec Deen. Couma dire Deen li ene joujou dans so la main. Nou capave comprend ça par ene l’exemple :-
Ene garçon fine content ene tifille. La famille na pas content marié zotte tifille avec ça garçon-là. Garçon-là oulé marié à tout pris avec ça tifille-là même. Li alle cotte sanla cotte l’autre la pou faire nikah. Personne pas accepté pou faire so nikah. Selon zotte ça nikah-là pas pou compté parceki tifille-là so ولى - wali (parti responsable) pas d’accord. L’autorisation wali li indispensable pou ene nikah compté parceki Rasouloullah r fine dire dans ene hadice :
"لا نكاح الا بولى"
“Perna aukene nikah (existé) excepté par l’autorisation wali (parti responsable)”
Mais finalement li fine gagne ene ‘Alim ki suive Ijtihaad Imaam Abou Hanifah rahmatoullahi alayh. Alors d’après so l’interprétation, à la lumière de certaines versets dans Qour’aan-e-Kareem, ene nikah pareil li ene nikah valable quoique ki li pas faisable. Alors li fine prend l’opinion ça ‘Alim-là et li fine faire nikah parceki li fine trouve ça l’opinion-là dans so bord. Resté resté ene beau jour, dans colère li fine alle donne so madame tous les trois talaaq ene seul coup. Ça ‘Alim ki ti faire so nikah dire ki li pas gagne droit retourne avec so madame parceki tous les trois talaaq fine fini prend l’effet. Li alle cotte banne ki ti dire so nikah na pas compté. Banne-là dire li premièrement to nikah pas ti compté. Acoze ça, talaaq ki to fine donné aussi na pas fine compté. Astere li re-trouve li couma li ti été au commencement. Si li pé suive ça ‘Alim Hanafi-là, alors li pas capave retourne avec so madame. Et si li pé prend ça banne lezot-là zotte l’opinion, alors dans ce cas, talaaq pas fine porté mais so madame na pas dans so nikah aussi. Et troisième dimoune dire li ki trois talaaq compte ene seul talaaq. Alors li fine attrape ça troisième l’opinion-là. Pas comme ene principe dans Deen mais ziste comme ene paravent. L’essentiel c’est so l’avantage ki perna narien à faire avec suive Deen. Si jamais dans l’avenir, li donne so madame ça deux talaaq ki fine resté-là dans deux différent l’occasion, à ce moment-là, li pas pou hésité pou retourne vers ça banne ki ti dire dans commencement ki so nikah pas compté sans l’autorisation wali. Parceki dans suive ça banne-là zotte l’opinion, li encore ena ene chance pou remarié so bien-aimée. Donc Talfeeq li couma dire suive Deen quand li dans ou l’intérêt et suive la loi du pays quand sanla li dans ou l’intérêt.
Réflexion
“Donne public la liberté ou le choix pou suive ceki li content, veut dire donne couteau dans la main ene zenfant”
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