vendredi 10 juillet 2009

Voyage

Question No 1.

Est-ce ki li permette pou ene madame voyager sans Mahram?

Reponse.

Dans ene Hadeeth ki trouve dans Bukhari Shareef Nabi (S.A.W) fine dire:

"لا تسافر المرأة ثلاثة ايام الا مع ذى محرم"

(البخارى )

Traduction:

“Ene madame faudré pas li voyage (ene distance) trois jours sans ki li ensemble avec ene mahram.” (Saheeh Boukhari)


Explication:

Ene distance trois jours veut dire ene distance ki ene voyageur capave couvert dans trois jours. Dans l'époque longtemps dimoune ti pé voyage lors chameau. Donc ene distance trois jours signifié ene distance ki ene dimoune capave couvert dans trois jours par chameau. Couma nou conné ki zotte pas ti pé voyage 24 lors 24, c'est necque ene parti dans ça 24 hrs là ki zotte ti pé voyagé. Dans ça ene parti voyage-là, zotte ti pé couvert 16 miles par jours. Donc ene distance de trois jours c'est 48 miles. Zordi jour nou ena banne moyen transport bien bien rapide. Ça distance ki zotte ti pé prend 3 jours pou couvert li longtemps, zordi avec facilité ki nou ena, nou capave faire li dans trois minutes aussi. Ceki important là-dans c'est ça distance-là, pas ça trois jours-là. Donc ene madame pas gagne droit voyage ça distance-là sans être accompagné par ene mahram, quand même li faire li dans pli tigite le temps ki ça 3 jours-là.

Ki veut dire mahram ?


Ene mahram pou ene madame c'est ene zomme ki ça madame-là pas gagne droit marié avec li jamais couma madame-là so papa, so garçon, so banne ti zenfants, so frère, so neveu, banne zenfants so neveu ou bien banne zenfants so nièce, so nana, so dada, so mamou, so chacha. Ça li appliqué pou tous madame en general. Quant à ene madame marié, alors soit li accompagné de so missié ou bien ene dans ça banne-là. A noté ki beau-frère, poupa, kalou, cousin ou bien zenfants cousin cousine zotte pas mahram. Coumsa même banne grand dimoune ki ou appelle zotte nana, dada, mamou, chacha ou bien frère par l’amitié ou par respect, zotte continué reste étranger. Zotte pas vine ou mahram. Couma ene zomme li vine mahram pou ene madame par relation du sang, coumsa même li capave vine mahram par relation du lait aussi. C'est-à-dire quand ene ti baba boire du lait avec ene madame, alors ça madame-là so missié vine ça ti baba-là so papa du lait. Ça madame-là vine mama du lait. Madame-là so banne zenfants et banne lezot zenfants ki li fine faire boire du lait vine ça ti baba-là so banne frère sœur du lait. Coumsa même madame-là so frère vine ça ti baba-là so mamou du lait. Donc couma ene madame li gagne droit voyagé avec so propre garçon du sang, coumsa même li gagne droit voyage avec so garçon du lait. Mais dans tout ça-là li important ki ça ti baba-là fine boire du lait quand li pas ti encore gagne deux ans. Si jamais li boire du lait avec ene madame dans l’age après deux ans, alors ça boire du lait-là pas pou faire li vine garçon du lait ça madame-là. Ene mahram couma li bizin ene personne ki majeur, coumsa même li important ki li sain d’esprit. C'est-à-dire ene garçon mineur pas capave servi comme ene mahram dans voyage pou ene madame. Coumsa même ene personne ki pas sain d’esprit pas capave servi comme ene mahram dans voyage.
Dans ça hadice-là, Rassouloullah  pas fine spécifié aukene sorte de voyage. Donc ça li applique pou tout qualité voyage ki ene dimoune faire dans ene façon délibérée. Par exemple voyage de promenade, voyage de commerce et voyage de l’étude. Ça la loi-là li applique en général pou tout voyage. A moins si ena kit nécessité réelle. A ce moment-là li pou permette et li pou exempté de ça règle général-là. Par exemple ene madame ki ena pou alle à l’extérieur pou faire soigne li ou bien pou ene traitement médical ki perna cotte li dans so pays. Alors si li perna mahram, dans ça cas-là, exceptionnellement li gagne droit voyagé li tout seul.
Eski ‘oumrah ou bien hajj li ene nécessité ki autorise ene madame voyagé li tout seul sans mahram ? Le fait ki Rassouloullah (S.A.W) pas fine spécifié aukene sorte de voyage et li fine laisse li vague, alors de par so sens general li bizin applique pou ene voyage de ‘oumrah et de hajj également. Parceki perna aukene blâme lors ene madame si li pas fine réussi faire ‘oumrah ou bien hajj acoze ki li perna mahram. A noté ki tanque li perna ene mahram ki accompagne li, hajj pas vine obligatoire lors li pou accomplir. Si li pas réussi faire li dans so vivant, li bizin toujours fini faire ene testament pou ki so banne z’héritiers capave envoye kikene faire hajj de so coté après so la mort. Tout ça-là montré ki ‘oumrah et hajj li pas ene nécessité dans cas ene madame ki perna mahram. Alors ça hadice-là pou applique pou voyage ‘oumrah et hajj aussi, surtout quand d’après banne juristes couma Hassan Al-Basri, Ibrahim An-Nakhi-ï, Imaam Abou Hanifah, Imaam Ahmad, Ishaaq et Abou Thaur, hajj li pas vine obligatoire lors ene madame ki perna mahram.

Nou ena ene hadice dans Saheeh Boukhari rapporté par Hazrat Abdullah Bin Abbaas (R.A) ki confirme dans ene façon assez clair ki ene madame bizin être accompagné par ene mahram pou le voyage de hajj aussi. Selon ça hadice-là, Rassouloullah  fine dire dans ene certaine l’occasion :

لا تسافر المرأة الا مع ذى محرم ولا يدخل عليها رجل الا ومعها محرم

Ene madame faudré pas li voyagé sans ki ena ene mahram avec li. Ene zomme faudré pas li rente cote ene madame sans ki li (madame-là) ena ene mahram avec li.
Ene Sahabi ki ti là-bas fine demandé :

يا رسول الله انى اريد ان اخرج فى جيش كذا وكذا وامرأتى تريد الحج

O Allah so Rasoul (S.A.W) mo ti ena l’intention pou sorti dans tel ou tel l’armée. Et mo madame pé faire l’intention hajj ?

En réponse Rassouloullah (S.A.W) fine dire li :

اخرج معها

Alle ensemble avec li.


Explication :

Ça montré ki li bien important ki ene madame bizin être accompagné par ene mahram. Li pas gagne droit voyage li tout seul. Ça li tellement important ki Rassouloullah  fine ordonne le Sahabi pou abandonne l’intention sorti dans jihaad ki li ti déjà fini inscrire so nom, ziste pou li capave accompagne so madame dans hajj. Selon la version سعيد بن منصور, le Sahabi concerné ti faire نذر (vœux) pou li alle dans ça certaine jihaad-là. Par ordonne li pou accompagne so madame dans hajj, Rassouloullah (S.A.W)fine autorise le Sahabi concerné pou casse so promesse ki li ti faire pou sorti dans jihaad. Qour’aan et hadice fine mette boucou l’emphase lors la nécessité respecté ene promesse. Si malgré ça Rassouloullah (S.A.W)fine ordonne li pou abandonne ziska ça aussi, alors ça montré ki quantité li pli important ki ene madame pas alle hajj li tout seul sans être accompagné par ene mahram. Ça hadice-là montré ki l’ordre pou pas voyage sans mahram li applique pou voyage hajj aussi parceki ça sahabi-là fine comprend ça même et Rassouloullah (S.A.W)par so réponse fine confirme ceki le Sahabi fine comprend. Le hadice de Hazrat Abdullah Bin Abbaas (R.A) li dans Mousnad Al-Bazzaar aussi avec ene certaine différence : 

عن ابن عباس  ان رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: لا تحج المرأة الا ومعها محرم فقال رجل يا نبى الله انى اكتتيت فى غزوة كذا وامرأتى حاجة؟ فقال ارجع فحج معها

(البزار)


Hazrat Abdullah Bin Abbaas (R.A) fine rapporté ki Rassouloullah (S.A.W) fine dire :
Ene madame faudré pas li faire hajj sans ki li ena ene mahram avec li. Alors ene personne fine dire : “O Allah so Nabi (S.A.W): Mo fine faire inscrire mo nom dans tel jihaad et mo madame pé alle faire hajj ? (Lors ça) Li (Rassouloullah (S.A.W) fine dire : Retourné et alle faire hajj ensemble avec li.” (Al-Bazzaar)
Selon la version ki trouve dans (سنن الدارقطنى) avec ene sanad authentique, Rassouloullah (S.A.W) fine dire :

لا تحجن امرأة الا ومعها ذو محرم (سنن الدارقطنى


“Ene madame pas bizin faire hajj sans ki li ena ene mahram avec li.” (Darqutni)

Hadice Hazrat Abou Umaamah (R.A)


عن ابى امامة قال سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: لا تسافر امرأة سفرا ثلاثة ايام او تحج الا ومعها زوجها

(سنن الدارقطنى)


Hazrat Abou Umaamah (R.A)dire : Mo fine tanne Rassouloullah (R.A.W) dire : “Ene madame bizin pas faire ene voyage (ki duré) pendant trois jours ni li faire hajj sans ki li ena so missié ensemble avec li. ” (Darqutni)

Position hadice :

Li bon signalé ki ena ene rawi nommé جابر الجعفى (Jabir Al-Jou’fi) dans so sanad. Très souvent so présence dans ene sanad li servi comme ene prétexte par certain pou disqualifié le hadice. Mais en réalité li ene rawi ki so position li controversé. C'est-à-dire li correct d’après certains savants de hadice couma li faible d’après ene l’autre groupe. Ene rawi de ene tel position li ene rawi ki so hadice capave être considéré. Le moins ki nou capave dire c’est ki so hadice li pou ene hadice Hassan ki capave servi comme ene argument.

Deuxieme Hadice Hazrat Abou Umaamah (R.A)


لا يحل لامرأة مسلمة ان تحج الا مع زوج او ذى محرم

(الطبرانى)

ki li faire hajj excepté avec (so) missié ou bien avec ene mahram.” (Tabraani)

Position hadice :

Ena ene rawi nommé ابان بن ابى عياش (Abaan Bin Abou Ayyaash) ki trouve dans sanad ça hadice-là. Selon banne savants de hadice, li ti pé faire erreur dans rapporte hadice acoze so mémoire ti bien faible. Mais ceki li fine rapporté li confirme ceki جابر الجعفى fine rapporté. Apart ça, ena hadice Hazrat Abdullah Bin Abbaas (R.A) aussi ki approuve ceki li fine rapporté. Ça prouvé ki malgré so mémoire faible, li fine bien rapporte ça hadice-là. Donc ene dans l’autre ça hadice-là li vine ene hadice Hassan pareil couma hadice de جابر الجعفى.


Explication :


Hadice Hazrat Abdullah Bin Abbaas (R.A) et Hazrat Abou Umaamah (R.A) montré ki ene madame pas gagne droit faire hajj li tout seul. Ça li appliqué quand Makkah li trouve lors 48 miles ou plis ki 48 miles depi so l’endroit ki li resté. Quand même so missié donne li permission, là aussi li pas pou permette. Si hajj fine vine faraz lors li et li ena so mahram aussi ki pou accompagne li, alors gagne droit alle faire hajj, même si so missié pas autorise li. Dans ce cas li pas bizin obéir so missié. Si distance depi so l’endroit ziska Makkah li moins ki ça, alors pou ene hajj ki faraz, li gagne droit allé sans mahram. Mais pou ene hajj ki pas faraz, li bizin permission so missié pou li capave allé.

Mise au point :

Ena encore deux points ki dimane explication : 

1. D’abord ena ene hadice ki faire mention de deux jours couma ena ene l’autre ki mentionne ene jour aussi. Banne hadices semblable zotte applique selon banne contextes et circonstances. C'est-à-dire cote ena sécurité et perna aukene danger, alors ene madame gagne droit voyage tout seul si li ene voyage de moins ki trois jours. Cote perna sécurité, alors li bizin être accompagné par ene mahram même si li ene ti distance aussi. Mais pou ene voyage de trois jours ou plis ki trois jours, de toute façon li bizin être accompagné par ene mahram, même si li paraite ki perna aukene danger ou l’insécurité aussi.


2. Deuxièmement d’après ene hadice dans Saheeh Boukhari, banne madames de nou Nabi (S.A.W)ti accompagné par Hazrat Usmaan  et Hazrat Abdurrahmaan Bin Awf (R.A) dans hajj. Ça c’était par l’ordre Hazrat ‘Oumar (R.A) . En réalité ça li pas en contradiction ça hadice cote Rassouloullah  fine empêche ene madame sorti dans voyage sans être accompagné par ene mahram. C’est parceki banne madame Rassouloullah (S.A.W)fine déclaré comme mama de tous banne musulmans par Allah Ta’ala.


"النبى اولى بالمومنين من انفسهم وازواجه امهتهم ...

(آية ٦/سورة الاحزاب)



“Nabi(S.A.W) li ena relation pli proche avec banne musulmans ki zotte ena avec zotte même et so banne madames c’est zotte mamans …” (S33/V6)

Alors banne musulmans, zotte banne mahram de banne madames Rassouloullah (S.A.W). Dans ce sens li correct pou dire ki pendant zotte voyage de hajj, zotte ti accompagné de zotte banne mahram. Li pas ti ene voyage sans mahram. Et si malgré ça, zotte fine gagne l'ordre pou observe pardah, c'est par respect et dignité ki Allah Ta'ala fine accorde zotte.