QUESTION:
Si finne manque witr dans l'heure eski bizin remplacer?
Hadice Abou Saïd Al Khudri t
"من نام عن وتره اونسيه فليصله
اذا ذكره" (ابو داؤد)
Traduction:
"Celui ki fine reste dormi de so witr ou bien fine oublié li, alors li
faire li quand li rappelle"
(Abou Dawood)
Position hadice:
Imaam
Abou Dawood fine rapporte ça hadice-là et li fine passe lors-là sans faire
aukene commentaire. Normalement li adopté le principe de pas faire commentaire
lors ene hadice quand ça hadice-là li authentique d'après li. Donc c'est ene
indication ki ça hadice-là li correcte d'après Imaam Abou Dawood. Selon Al
Haakim, ça hadice-là li saheeh (authentique) parceki li satisfaire banne critères
établi par Imaam Boukhari et Imaam Mouslim pou être ene hadice saheeh. Allaamah
Al Iraqui aussi fine qualifié ça hadice-là de saheeh.
Explication:
Ça
hadice-là montré ki bizin remplace salaat-ul witr après l'heure si pas fine réussi
faire li dans l'heure ki ti bizin faire li. C'est à dire si la nuit fine passé et
l'heure fajar fini rentré et pas fine réussi faire witr, alors bizin remplace
li. Remplace salaat-ul witr après ki so l'heure fine dépassé, c'est ene
pratique approuvé par l'unanimité da banne Sahaba-e-Kiraam. Allaamah Badruddeen
Al Aïni dire dans so "Al Binaayah":
"ذكر
الحافظ ابو جعفر الطحاوى ان وجوب قضاء الوتر اجماع من الصحابة"
"Al
Haafiz Abou Ja'far At-Tahaawi fine déclaré ki l'obligation remplace witr c'est
ene consensus de banne Sahaba-e-Kiraam".
Hadice Abou Hourairah t
"اذا
اصبح احدكم ولم يوتر فليوتر" (رواه البيهقى والحاكم)
Traduction:
"Quand
ene kikene parmi ou joine l'heure fajar et li pas encore faire witr alors li
faire witr."
(Al Baihaqui/Al Haakim)
Position hadice:
Al
Haakim fine qualifié ça hadice-là de saheeh lors la base ki ça hadice-là li
satisfaire banne critères approuvés par Imaam Boukhari et Imaam Mouslim pou être
ene hadice authentique.
Explication:
Ça
hadice-là li autorise remplace salaat-ul witr même si l'heure namaz fajar fine
fini rentré. Et si nou guette le fait ki Rasouloullah r fine ordonné pou remplace li,
alors li pas pou seulement ene autorisation. Li pou vine ene kitchose ki
obligatoire faire parceki en principe li waajib (obligatoire) pou exécute
l'ordre Rasouloullah r.
A moins si ena kitchose ki prouvé ki li pas waajib. Ici perna narien ki dire ki
li pas obligatoire. Alors li obligatoire pou remplace witr après l'heure si pas
fine réussi faire li dans so l'heure ki ti bizin faire li. Si li waajib pou
remplace li, ça veut dire ki salaat-ul witr li waajib sinon pas ti pou obligé
remplace li.
D'autre
part l'autorisation pou remplace witr malgré ki l'heure fajar fine fini rentré,
li ene indication ki salaat-ul witr li waajib parceki pas gagne droit faire
aukene namaz sounnat ou nafil apart 2 sounnat fajar quand l'heure fajar fine
fini rentré. Imaam Tirmizi fine dire:
"وهو ما
اجمع عليه اهل العلم كرهوا ان يصلى بعد طلوع الفجر الا ركعتى الفجر"
"C'est
ene principe ki banne 'Oulama fine faire l'unanimité lors ça. (C'est-à-dire)
Zotte fine considère faire namaz (sounnat/nafil) apart les deux sounnat de
fajar comme makrouh (indésirable) après l'apparition de l'aube."
Malgré
ça si fine autorise et ordonne pour remplace witr dans ça l'heure-là, ça
signifié ki li pas nafil ni li sounnat. Plutôt li bénéficié ene degré et ene statu
plis ki sounnat et nafil. Ene degré plus avancé ki degré de sounnat et nafil
c'est waajib. Donc l'ordre et l'autorisation pou remplace salaat-ul witr dans
ene l'heure ki aukene sounnat et nafil pas gagne droit accomplir li ene
indication ki salaat-ul witr li waajib.