jeudi 12 septembre 2013

BIZIN REMPLACE WITR APRES L'HEURE


QUESTION:

Si finne manque witr dans l'heure eski  bizin remplacer?


Hadice Abou Saïd Al Khudri t

"من نام عن وتره اونسيه فليصله اذا ذكره" (ابو داؤد)

Traduction:


"Celui ki fine reste dormi de so witr ou bien fine oublié li, alors li faire li quand li rappelle"
 (Abou Dawood)

Position hadice:

Imaam Abou Dawood fine rapporte ça hadice-là et li fine passe lors-là sans faire aukene commentaire. Normalement li adopté le principe de pas faire commentaire lors ene hadice quand ça hadice-là li authentique d'après li. Donc c'est ene indication ki ça hadice-là li correcte d'après Imaam Abou Dawood. Selon Al Haakim, ça hadice-là li saheeh (authentique) parceki li satisfaire banne critères établi par Imaam Boukhari et Imaam Mouslim pou être ene hadice saheeh. Allaamah Al Iraqui aussi fine qualifié ça hadice-là de saheeh.

Explication:

Ça hadice-là montré ki bizin remplace salaat-ul witr après l'heure si pas fine réussi faire li dans l'heure ki ti bizin faire li. C'est à dire si la nuit fine passé et l'heure fajar fini rentré et pas fine réussi faire witr, alors bizin remplace li. Remplace salaat-ul witr après ki so l'heure fine dépassé, c'est ene pratique approuvé par l'unanimité da banne Sahaba-e-Kiraam. Allaamah Badruddeen Al Aïni dire dans so "Al Binaayah":


"ذكر الحافظ ابو جعفر الطحاوى ان وجوب قضاء الوتر اجماع من الصحابة"


"Al Haafiz Abou Ja'far At-Tahaawi fine déclaré ki l'obligation remplace witr c'est ene consensus de banne Sahaba-e-Kiraam".

Hadice Abou Hourairah t

"اذا اصبح احدكم ولم يوتر فليوتر" (رواه البيهقى والحاكم)

Traduction:


"Quand ene kikene parmi ou joine l'heure fajar et li pas encore faire witr alors li faire witr."
 (Al Baihaqui/Al Haakim)

Position hadice:


Al Haakim fine qualifié ça hadice-là de saheeh lors la base ki ça hadice-là li satisfaire banne critères approuvés par Imaam Boukhari et Imaam Mouslim pou être ene hadice authentique.

Explication:


Ça hadice-là li autorise remplace salaat-ul witr même si l'heure namaz fajar fine fini rentré. Et si nou guette le fait ki Rasouloullah r fine ordonné pou remplace li, alors li pas pou seulement ene autorisation. Li pou vine ene kitchose ki obligatoire faire parceki en principe li waajib (obligatoire) pou exécute l'ordre Rasouloullah r. A moins si ena kitchose ki prouvé ki li pas waajib. Ici perna narien ki dire ki li pas obligatoire. Alors li obligatoire pou remplace witr après l'heure si pas fine réussi faire li dans so l'heure ki ti bizin faire li. Si li waajib pou remplace li, ça veut dire ki salaat-ul witr li waajib sinon pas ti pou obligé remplace li.

D'autre part l'autorisation pou remplace witr malgré ki l'heure fajar fine fini rentré, li ene indication ki salaat-ul witr li waajib parceki pas gagne droit faire aukene namaz sounnat ou nafil apart 2 sounnat fajar quand l'heure fajar fine fini rentré. Imaam Tirmizi fine dire:

"وهو ما اجمع عليه اهل العلم كرهوا ان يصلى بعد طلوع الفجر الا ركعتى الفجر"


"C'est ene principe ki banne 'Oulama fine faire l'unanimité lors ça. (C'est-à-dire) Zotte fine considère faire namaz (sounnat/nafil) apart les deux sounnat de fajar comme makrouh (indésirable) après l'apparition de l'aube."


Malgré ça si fine autorise et ordonne pour remplace witr dans ça l'heure-là, ça signifié ki li pas nafil ni li sounnat. Plutôt li bénéficié ene degré et ene statu plis ki sounnat et nafil. Ene degré plus avancé ki degré de sounnat et nafil c'est waajib. Donc l'ordre et l'autorisation pou remplace salaat-ul witr dans ene l'heure ki aukene sounnat et nafil pas gagne droit accomplir li ene indication ki salaat-ul witr li waajib.