lundi 28 septembre 2009

Qourbani (Defauts)

Question.
Est-ce ki gagne droit faire qourbaani avec zanimaux ki ena sa banne defaut suivant la ?
1. Qourbaani avec ene zanimau ki so zoreille coupé.
2. Qourbaani avec ene zanimau ki so corne cassé.
3. Qourbaani avec ene zanimau ki so la queue coupé.
4. Qourbaani avec ene zanimau ki borgne, ki malade, ki boiteux, vieux ou bien ki maigre.
5. Qourbaani avec ene zanimau pincé.
6. Qourbaani avec ene zanimau ki pena le dent.
7. Qourbaani avec ene zanimau ki fou.
Reponse.
Qourbaani avec ene zanimau ki so zoreille coupé.
Ene zanimau ki so zoreille coupé li ene defaut. Mais pou gagne ene zanimau ki tout so l'organe correcte à cent pour cent et ki pena défaut ditout, li paraite pratiquement impossible. Exige ene tel qualité zanimau pou le besoin de Qourbaani, li couma dire pé dimane pou faire l'impossible. Li ene façon pou ferme la porte de Qourbaani. Donc ena ene certaine quantité défaut ki tolérable. Normalement ça ene certaine quantité ki tolérable-là, li bizin pas boucou. Li bizin tigite même.
D'après Hazrat Said Bin Al-Moussayab , boucou veut dire la moitié ou plis ki la moitié. Quant à Imam Abou Hanifah (R), li considère comme tolérable ziska 1/3. C’est-à-dire ene zanimau ki so zoreille coupé ziska 1/3, li passable et capave faire Qourbaani avec ça. Si li plis ki ça, pas capave faire Qourbaani. L'opinion de Imam Abou Hanifah (R) li paraite pli correcte parceki ena pli boucou precaution là-dans. Donc d'après ça verdict-là, pas capave faire Qourbaani avec ene zanimau ki so zoreille li coupé plis ki 1/3. Coumsa même li pas permette faire Qourbaani avec ene zanimau ki pena zoreille ditout.

Qourbaani avec ene zanimau ki so corne cassé.

Selon ene hadice authentique ki trouve dans At-Tahaawi ene personne fine dimane Hazrat Ali (r.a.) apropos ene zanimau ki so corne fine cassé. En réponse Hazrat Ali (r.a.) dire li ki perna aukene problème là-dans. Ça li donne l'impression ki capave faire Qourbaani avec ene zanimau ki so corne fine cassé. Mais nou ena ene hadice de Nabi (s.a.w) ki dire ki pas gagne droit faire Qourbaani avec ene zanimau ki so corne fine cassé. Ça amène nou pou comprend ki ena certaine qualité cassé ki tolérable et ena certaine qualité ki pas tolérable. D’après ene hadice ki trouve dans Sounan Abou Dawood, Rassouloullah (s.a.w) fine empêche pou faire Qourbaani avec Mousta’swalah.

Mousta’swalah c’est ene zanimau ki so corne fine cassé depi dans so racine. Ça montré ki ene qualité cassé ki empêche faire Qourbaani c’est ceki fine cassé depi dans so racine. Quant à ene corne ki fine cassé depi là-haut racine, ça li pas ene défaut ki empêche faire Qourbaani couma ça pé prouvé par fatwa ki Hazrat Ali (r.a.) fine donné. Ene corne ki cassé depi dans racine, li ene défaut dans zanimau parceki normalement ene corne ki casse dans ça façon-là li affecté la cervelle. Donc ene corne ki casse depi là-haut, li pas ene défaut. Alors li pas empêché faire Qourbaani. Coumsa même ene zanimau ki pena ditout corne, ça aussi capave faire Qourbaani avec li.

Qourbaani avec ene zanimau ki so la queue coupé.

La queue aussi li ene l’organe important dans ene zanimau. Ene zanimau ki so la queue fine coupé, li pou tolérable ziska 1/3. Si li fine coupé plis ki 1/3, li pas pou permette faire Qourbaani avec ça zanimau-là.

Qourbaani avec ene zanimau ki borgne, ki malade, ki boiteux, vieux ou bien ki maigre.

Dans ene hadice Rassouloullah (s.a.w) fine dire : 
Ena 4 qualités zanimau ki pas permette dans Qourbaani :- 

1. Ene zanimau ki borgne dans ene façon bien évidente, 

2. Ene zanimau ki bien malade,

3. Ene zanimau ki bien boiteux et 

4. Ene vieux zanimau ki maigre à tel point ki perna la moelle dans so banne lezos. (Abou Dawoud)

Ça hadice-là montré ki ça banne défaut-là zotte toléré dans ene zanimau de Qourbaani à ene certaine degré. Quand ça li vine dans ene degré bien fort, à ce moment-là pas capave servi pou faire Qourbaani. Dans le hadice fine appelle ça degré pli fort-là "bayyine" ki signifié ene kitchose clair et évident. Dans situé ça degré ki appelle bayyine ou bien évident-là, banne ‘Oulama fine ena divergence. 

D’après certaine ‘Oulama, bayyine exprime ene degré de 50 pour cent ou plis ki 50 pour cent. Donc d'après ça banne 'Oulama-là, ene défaut li tolérable ziska moins ki 50 pour cent. Selon ene l’autre groupe, ça li exprime ene degré de plis ki 33 pour cent. Donc d'après ça groupe-là, ene défaut li tolérable ziska 33 pour cent. Quand li dépasse ça degré-là, li vine bayyine. Etant donné ki ça 2eme là ena pli boucou précaution, alors fine adopté li comme l’opinion officielle. Selon ça l’opinion-là pas pou gagne droit faire Qourbaani avec ene zanimau ki so vue fine affecté de plis ki 33 pour cent. Par cela li clair ki ene zanimau ki borgne ou aveugle pas pou capave servi li pou Qourbaani. Coumsa même pas capave servi pou faire Qourbaani ene zanimau malade ki près pou mort.

Ene zanimau boiteux ki pas capave servi dans Qourbaani, c’est ene zanimau ki pas capave pose so ene la patte ditout. Li marche lors seulement trois la patte. Mais si li boiteux ene quantité ki pas empêche li pose so la patte enbas quand li pé marché, alors ça quantité-là li passable et tolerable pou le besoin de Qourbaani.

Ene zanimau ki fine vine maigre à coze vieillesse ou acoze ki li fine mal nourri à tel point ki so la moelle fine sec dans so banne lezos, pas capave servi pou faire Qourbaani.

Qourbaani avec ene zanimau pincé

"Quand Rassouloullah (s.a.w) ti pé décide faire Qourbaani, li ti pé acheté deux moutons gros, gras, ki ena corne, de couleur blanc ki nuancé avec couleur noir et ki pincé." (Ibn Majah)

D'après ça hadice-là, ene zanimau ki fine être stérilisé par crase so testicule, li permette pou faire Qourbaani. Coumsa même ene zanimau ki so testicule fine enlevé aussi capave faire Qourbaani. Ça li paraite ene défaut mais c'est ene défaut ou manquement ki faire boucou du bien parceki ça li aide ça zanimau-là grossi et engraissé pli bien et li faire so la chaire vine pli goûteux. Donc Shariat fine tolere ene ti manquement vis-à-vis ene grand l'avantage.

Qourbaani avec ene zanimau ki pena le dent.

(Hazrat) Twa-ouse dire capave faire Qourbaani avec ene zanimau ki perna le dent. (Talkheesul-Habeer)
Ene zanimau ki perna le dent ditout appelle li "Hatmaa". Quant à "Tharma" c'est ene zanimau ki perna ene parti le dent. Li paraite ki le dent li pas ene parti ki essentiel dans ene zanimau d'après Hazrat Twa-ouse. C'est pou cela ki so l'absence d'après Hazrat Twa-wouse, li pas ene défaut dans ene zanimau. Donc ene zanimau ki pena le dent ditout d'après li, capave servi pou faire Qourbaani. D'après banne Fouqaha couma Imam Abou Hanifah (R) et Imam Abou Yousouf (R), le dent li ene parti essentiel dans ene zanimau en sorte ki so l'absence li ranne ça zanimau-là défectueux en ceki concerne Qourbaani. Le dent dans ene zanimau li essentiel parceki li aide ene zanimau pou mangé avec facilité. Donc ene zanimau ki perna ditout le dent, li supposé pas bien nourri. Alors li ene défaut ki empêche servi li pou Qourbaani. Couma ça pas permette, coumsa même ene zanimau ki so majeur parti le dent fine tombé aussi pas permette. Donc ceki permette c'est ene zanimau ki ena tous so le dent ou bien ki ena la plupart le dent.

Qourbaani avec ene zanimau ki fou.

(Hazrat) Hassan (Al-Basri) dire:
Perna narien de mal dans faire Qourbaani avec ene zanimau ki fou. (Talkheesul-Habeer)

Ene zanimau ki fou li ene zanimau ki capave servi pou faire Qourbaani parceki c'est ene défaut ki tolérable. A moins si ça empêche zanimau-là mangé boire, à ce moment-là li pas pou permette. La folie dans ene zanimau ki empêche li mangé li ene défaut parceki inévitablement ça pou faire ça zanimau-là périr. Couma dire li ene zanimau ki pé alle mort. Ene zanimau pareil pas capave faire Qourbaani avec li. La déclaration de Hazrat Hassan Al-Basri li appliqué pou ene zanimau ki so la folie pas empêche li mangé.


Qourbaani (combien jour)

Question.

1. combien jour capave faire Qourbaani ?

2. A partir quand gagne droit faire Qourbaani ?

3. Jusqu'a quand gagne droit faire Qourbaani ?

Reponse. 1

“(Hazrat) Abdullah Bin ‘Oumar (r.a.) fine dire : Qourbaani c’est deux jours après (le premier) jour Qourbaani.” (Mou’atta Imaam Malik)

Jour Baqrid c’est le premier jour Qourbaani. Après ça ena encore deux jours ki capave faire Qourbaani. Donc capave faire Qourbaani pendant trois jours. Et ça li commencé apartir le 10eme Zulhijjah. Donc d'après ça hadice-là, Qourbaani li deroulé pendant le 10eme, 11eme et 12eme jour de Zulhijjah. 

Etant donné ki Islamiquement parlant, nous jour li terminé quand soleil couché, ça veut dire le troisième jour de Qourbaani li pou terminé avec le couché du soleil de 12eme Zulhijjah.
Reponse. 2
Dans ene hadice ki trouve dans Saheeh Boukhari et Saheeh Mouslim, Rassouloullah (s.a.w) fine dire :
“Celui ki fine faire zabah avant ki nous faire namaz (Eid), alors li bizin faire zabah ene l’autre (zanimau) dans so place. Celui ki pas ti encore faire zabah ziska ki nous fine faire namaz, alors li faire zabah lors nom Allah.”                                                                                     (Boukhari/Mouslim)
            
Dans ene l’autre hadice Rassouloullah (s.a.w) fine dire :

“Celui ki fine faire Qourbaani avant namaz (Eid), alors (couma dire) li fine faire Qourbaani pou so propre besoin. Et celui ki fine faire Qourbaani après, alors so Qourbaani fine complété et li fine mette en pratique correctement le principe de banne musulmans.”(Boukhari/Mouslim)

Faire Qourbaani pou so propre besoin veut dire li pas ene Qourbaani ki fine faire avec l’intention de ibaadat. C'est ene Qourbaani ki fine faire avec l'unique l'intention pou consommé. Si jamais fine faire li aussi avec ene l’intention de Ibaadat, alors li pas compté parceki li fine faire li avant so l’heure. Ene l’intention pareil li valable seulement quand fine faire li dans so l’heure. Li couma dire ene dimoune fine faire namaz avant so l'heure. Li tres normal ki ça namaz-là pas pou valable. Li capave gagne so sawaab mais ça li pas suffit pou decharge so responsabilité. Coumsa même ene Qourbaani ki fine faire avant l'heure, li pas valable pou faire la personne acquitté de so responsabilité. Selon ene hadice ki trouve dans Tabraani, Rassouloullah (s.a.w) fine dire :

“Celui ki fine faire zabah avant namaz (Eid), alors li pas ça Qourbaani-là. Qourbaani c’est necque ça (zanimau) ki fine faire zabah après namaz (Eid).”

Donc ça l’heure-là li commencé le jour Baqrid ou bien le 10eme Zulhijjah après ki fine fini faire namaz Eid. Si fine faire li avant ça, li pas compté. Bizin refaire li après.
 
Reponse. 3

D'après le hadice de Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar (r.a.) ki fine mentionné là-haut, le jour de Qourbaani li terminé le 12eme Zulhijjah avec soleil couché.

Fatwa Hazrat Oumar (r.a.)
“Qourbaani c'est necque dans ça trois jours-là.” (Al-Mouhalla)

Fatwa Hazrat Ali (r.a.)
“Qourbaani (li pendant) ça trois jours-là. Meilleur là-dans c’est le premier jour.” (Al-Mouhalla)

Fatwa Hazrat Abdullah Bin Abbaas (r.a.)
“Banne jours de Qourbaani c’est trois jours.” (Al-Mouhalla)

Fatwa Hazrat Abou Hourairah (r.a.)
“Qourbaani c’est trois jours” (Al-Mouhalla)

Fatwa Hazrat Anas (r.a.)
 “Qourbaani c’est le   (10eme Zulhijjah) et deux jours après ça.” (Al-Mouhalla)

C'est-à-dire Qourbaani faire dans trois jours : 10eme, 11eme et 12eme jour de Zulhijjah.

Ene l’autre l’opinion

Selon ene l’autre l’opinion, Qourbaani li continué ziska 4eme jour ou bien ziska le 13eme jour de Zulhijjah. D’après ça l’opinion-là, au lieu 3 jours, Qourbaani capave faire pendant 4 jours : Le jour Eid plus 3 jours après Eid.
Ça l’opinion-là li supporté par ene déclaration de Hazrat Abdullah Bin Abbaas (r.a.) cote li dire :

“Qourbaani li continué pendant trois jours après le يوم النحر (Jour Eid).”

Dans so sanad ena ene rawi nommé Talha Bin Amr Al-Hadrami ki fine qualifié de ene rawi faible par Ibn Ma-ine, Abou Zur’ah et Darqutni. Donc c’est ene hadice faible. 

Par contre d'après le récit authentique ki fine rapporté de Hazrat Abdullah Bin Abbaas (r.a._, ena seulement 3 jours de Qourbaani. Par exemple dans Ahkaam-ul-Qour’aan, Allaamah At-Tahaawi fine rapporte la déclaration de Hazrat Abdullah Bin Abbaas (r.a.) avec ene sanad solide cote li dire :

“Qourbaani c’est deux jours après le يوم النحر (Jour Eid)”

Donc d'après ceki authentique, ena seulement trois jours de Qourbaani. Et ça récit cote li dire ki ena quatre jours Qourbaani, li pas authentique.


Qourbaani (nisaab dans different forme)

Question.

Ene personne ki gagne suffisamment revenue mais li pas possède ene quantité l’argent liquide en plus de so nécessité ki équivaux nisaab zakaat, et li pas endetté. Est-ce ki Qourbaani pou obligatoire lor li si li possède ene parmi sa banne items suivants la ?

1. Ene deuxième la caze en plus ki li pe loué.

2. Ene deuxième l’auto ki bien rare li servi.

3. Télévision, Dvd Player etc. (ki dans valeur nisaab ou plus).

4. Bannes effets personnelle ki en plus de so nécessité (ki dans valeur nisaab ou plus).

Reponse :

Principalement Qourbaani li obligatoire lor ene personne lor ki Sadaqatul-fitr li obligatoire. Donc si ene personne malgré li pas ena nisaab zakaat en l’argent liquide, Qourbaani pou obligatoire lor li si li possède ene parmi sa bannes items ki fine mentionné la haut la, parceki sa bannes kitchoses la zotte trouve en dehors nécessité de sa personne la.