vendredi 28 août 2009

Pli bon missié

Question.

ki sanla ki etre considerer comme ene pli bon missier?

Reponse.


Hadice Hazrat Aisha  (r.a)



ان من اكمل المؤمنين ايمانا احسنهم خلقا والطفهم باهله

(الترمذى)


Traduction:

"Ene pli bon croyant de par so imaan c'est ene ki pli bon de par so caractère et ki pli gentil envers so madame." (Tirmizi)

Explication: 

Ene dimoune so imaan li déterminé par so bon caractère et so façon d'agir avec so madame. Ene dimoune ki so caractère pas bon ou bien ki pas agir bien avec so madame pas capave être ene bon croyant.

Ene dimoune de bon caractère c'est ene dimoune sincère ki fine débarrasse li de banne manière couma la jalousie, l'orgueil, colère etc. Et ene bon façon d'agir avec ene madame signifié donne li so droit avec dignité et l'amitié dans ene façon convenable. Pli ene dimoune ena ça dans li, pli li pou ene bon croyant. Ça montré ki ene dimoune ki faire dominere avec so madame, pas capave être qualifié de ene bon musulman quand même li faire boucou ibaadat. Ene dimoune ki so imaan li ene imaan parfait, li pou toujours respecté droit so prochain et surtout droit de la personne ki pli proche avec li.


Pli bon partenaire dans la vie

Question.
ki banne criteres ene personne bizin observer dans ene madame avant li marier?
Reponse.


عن ابى هريرة عن النبى صلى الله عليه وسلم قال: تنكح المرأة لاربع لمالها ولحسبها وجمالها ولدينها فاظفر بذات الدين تربت يداك
(البخارى/مسلم)

Traduction:

Hazrat Abou Hourairah (r.a) rapporté ki Nabi (s.a.w) fine dire: "Ene madame li gagne demande en mariage acoze 4 kitchose: acoze so du bien, acoze so noblesse familiale, acoze so beauté, et acoze so Deen. (Quant à toi) considère toi gagnant avec ene ki ena Deen. (Sans quoi) to pou faire défaite." 

 (Sahih Boukhari/ Mouslim)

Explication:

Le hadice pé faire mention de banne facteurs ki en principe banne dimoune prend en considération avant zotte marié avec kikene. C'est à dire ene dimoune li capave intéresse marié avec ene madame acoze ki madame-là li bien possédé couma li intéressé avec li acoze ki li sorti dans ene grand famille. Mais très souvent dimoune attiré par ene madame so beauté. Et bien rare li intéressé avec ene madame acoze so Deen. Sans doute li ene grand cadeau si kikene fine gagne ene madame ki ena tous les 4 critères dans li. Mais si li ena 4 madames divant li ki personne parmi zotte pas possède tous les 4 qualités, alors d'après hadice li bizin choisir et donne préférence ça madame ki ena Deen dans li.

Beauté, richesse et noblesse familiale, c'est banne kitchose ki capave être considéré. Mais eski capave considère ça banne critères-là quand li trouve dans ene partenaire ki pena Deen? D'après hadice de Nabi (s.a.w), faudré ena Deen pou capave considère ça banne critères-là. Li bien pas bon guette beauté, richesse ou noblesse familiale au détriment de Deen. 

D'après ene l'autre hadice ki trouve dans Ibn Majah, Rassouloullah (s.a.w) fine dire:


لا تزوجوا النساء لحسنهن فعسى حسنهن ان يرديهن ولا تزوجوهن لاموالهن فعسى اموالهن ان تطغيهن ولكن تزوجوهن على الدين ولامة خرماء سوداء ذات دين افضل
(ابن ماجه)

Traduction:

"Pas marié avec banne madame acoze zotte beauté parceki zotte beauté capave détruire zotte. Ni marié avec zotte acoze zotte du bien parceki ena toute possibilité ki zotte du bien faire zotte révolté. Mais plutôt marié avec zotte acoze Deen. Sans doute ene madame esclave noir avec zoreille et néné coupé mais ki ena Deen, li pli bon” (Ibn Majah)

C'est-à-dire ene madame ki Deendaar ki pena lezot critères, li pli bon ki ene madame ki ena tout mais ki pena Deen dans li.


Hadice Hazrat Abdullah Bin Amr (r.a)


"الدنيا كلها متاع وخير متاع الدنيا المرأة الصالحة"
(مسلم)

Traduction:

"Dounia dans so l'ensemble, c'est ene kitchose de jouissance (temporaire). Et meilleur kitchose pou bénéficié dans dounia c'est ene bon madame." (Mouslim)  

Explication:

Ena boucou kitchose dans ça le monde-là ki Allah Ta'ala fine mette à nou disposition. Mais dans tous ça-là pli bon kitchose et kitchose ki pli profitable, c'est ene bon madame. D'après ene hadice ki trouve dans Ibn Majah, après l'obéissance Allah Ta'ala pena aukene kitchose ki ene mou'mine (croyant) bénéficié ki capave pli bon ki ene bon madame. Dans ça même hadice, Rassouloullah  fine définir ene bon madame dans ça terme-là:

 C'est ene madame ki obéir so missié,

 C'est ene madame ki comporte li en sorte ki faire so missié content quand li vine divant li,

 C'est ene madame ki garde parole et serment ki so missié faire,

 C'est ene madame ki préserve so la chasteté et dibien so missié dans l'absence so missié.

Ça veut dire ene madame ki pas écoute so missié pas capave vine ene bon madame. Tanque possible li bizin obéir so missié. Tanque possible veut dire tanque ki li ene kitchose ki permette dans Shariah. Parceki Nabi (s.a.w) fine dire:


"لا طاعة لمخلوق فى معصية الخالق"

Traduction:


"Pena l'obéissance créature dans désobéissance Créateur"

Donc ene madame li obligé obéir so missié aussi longtemps ki ça l'obéissance-là pas amène li dans désobéissance Allah Ta'ala. Li très important ki li conne garde so le corps et linge lors so le corps propre. Li bizin conne cause bien et agir bien dans ene façon convenable avec so missié. C'est dans ça façon-là ki li pou capave ranne so missié heureux. Et après ça li pli important ki li garde so l'honneur et préserve li même et dibien so missié. Faudré pas li ena contact avec banne zomme étranger parceki ene madame so dignité li trouve dans so la chasteté. Et ça li préservé quand li réserve li zisse pou so missié. Et faudré pas li faire gaspillage. Pas faire gaspillage veut dire ki li pas amène la vie dans l'étalage. Li contente li avec ene ti peu ki so missié donne li. Dans l'absence so missié, li pas lève narien li donne kikene sans l'autorisation so missié. Par cela li gagne confiance so missié. Si la méfiance entre missié-madame ranne la vie difficile, la confiance li amène la paix, l'harmonie conjugale et tranquillité morale.
Hadice Hazrat Abou Hourairah 


"اذا خطب اليكم من ترضون دينه وخلقه فزوجوه ان لا تفعلوه تكن فتنة فى الارض وفساد عريض"
(الترمذى)

Traduction:

Rassouloullah (s.a.w) fine dire: "Quand ene, ki ou satisfait avec so (comportement dans) Deen et avec so caractère, avoye ou ene demande, alors marié li (avec ou zenfant). Si ou pas faire ça, pou ena ene grand fitna lors la terre et ene désordre à grand échelle." (Tirmizi)

Explication:

D'après ça hadice-là ene dimoune bizin choisir ene ki ena Deen et ki ena bon caractère pou marié so zenfant avec li parceki c'est ça même critère ki pli essentiel. Si ene dimoune fine gagne demande de la part ene personne pareille, alors li bizin accepté li. Faudré pas li rejette li acoze manque de richesse etc.

Très souvent dimoune rode ene la caze riche pou marié so ti fille avec ene l'espoir ki so zenfant pou dans bien. Nou ena droit et nou bizin toujours cherche le bien être de nou zenfant mais très souvent nous faire erreur dans cherche li parceki nou cherche li cote pena Deen et bon caractère. Nou pensé c'est richesse ki faire bonheur ene dimoune. Mais en réalité c'est ene dimoune ki ena Deen et ki ena bon caractère ki apporte li le bonheur. 

Donc le bien-être et le bonheur li trouve avec ene partenaire ki ena Deen et ki ena bon caractère. Li pas trouve avec ene ki riche mais ki pauvre de par so Deen et so caractère. Dans considère lezot critère au lieu considère le critère de Deen, ena forte possibilité ki li pas gagne ene bon traitement. Et ça li capave développe l'ennemité entre les deux familles. C'est dans ça façon-là ki ça choix-là li ene choix ki désapprouvé par Shariah. Et c'est ene choix ki pena narien de bon apart ki li créé hostilité entre famille et bouleverse la société. Donc bizin choisir ene ki ena Deen et ki ena ene bon caractère. 

Li pas ene façon pou dire ki la richesse li pas ene critère ki capave être considéré mais l'essentiel pou montré ki sans Deen et sans bon manière, la richesse pena aukene considération. En fin de compte, li vine ene fardeau. Donc la richesse c'est ene plus quand li accompagné de Deen et de bon caractère. 

Ene personne fine dimane conseille avec Hazrat Hassan Al-Basri (R) concernant so tifille ki ti pé gagne demande de tout coté. En réponse Hazrat Al-Basri (R) fine dire: 

"Marié li avec ene dimoune ki peur Allah. (Parceki) Si arrivé li fine content li, li pou garde li bien et si li pas content li aussi, li pas pou faire dominere avec li."