jeudi 3 septembre 2009

Duaa l'heure sehri

Question :
Qui ou pensé lors ça douah ki lire l’heure sehri, c'est-à-dire: “Allahoumma Inni Aswoumou Radan Laka Faghfirli Maa Qaddamtou Wa Maa Akh-Khartou». Eski ena ça dans hadice?
 
Réponse :
Pou dire ki ça douah-là ena dans hadice ou pena li dans hadice, li dimane ene connaissance assez profond et vaste ki nou pas prétende ena li dans nou. Et l’autre coté nou pas trouve personne pou prend lors li pou faire ene déclaration aussi audacieuse. Acoze ça nou pena le courage prend le risque dire ki ça douah-là pas existé dans hadice. Le moins ki nou capave dire très aisément ki li pas dans nou connaissance. Li bon nou faire ressortir à ce stade ki nou reconnaite ki nou l’ignorance de quelque chose dans Deen li pas ene preuve ki ça kitchose-là pas existé. Mais le sens de ça douah là li tout a fait correcte ki bénéficié l’autorisation du sens général de ene hadice selon lequel Rassouloullah (s.a.w) fine dire:

“Ena trois catégories de personne ki zotte douah pas rejeté: Le rozedaar tanque ki li pas faire Iftaar …” (Tirmizi et Ibn Majah)

En état de roza, ene rozedaar capave dimane tout sorte de douah ki bénéfique pou li dans ça le monde là et dans Aakhirat. Ça hadice-là li recommande et approuve banne douah pareil. Ça douah-là aussi li ene douah couma tout douah. Donc pena narien mauvais dans faire ça douah-là. Li tout à fait correcte. Mais pas gagne droit attribué ça à Rassouloullah (s.a.w) sans être sure ki Rassouloullah (s.a.w) fine faire li avec ça formule-là.


Question :
Ena dimoune dire ki ça douah-là pas correcte parceki ena ene mot “Radan” la dans ki signifié “demain”. Ki manière capave dire “Radan” (demain) quand tandis ki pé garde roza le même jour?

Réponse :
“Allahoumma Aswoumou Radan Laka …” (O Allah, mo pé garde roza demain pou Toi …). C’est ene douah ki normalement banne dimoune ena l’habitude lire au moment de sehri. Ou ena raison ki ena ene mot “Radan” ki signifié demain. Li paraite pas correcte parceki demain veut dire ça jour ki pé vini après ça jour ki ou été la. Mais c’est ene l’expression tout à fait normal d’après l’usage général. Dans ene hadice de Abou Dawoud rapporté par Hazrat ‘Abdoullah Bin Abbaas (r.a), Rassouloullah (s.a.w) ti ordonne Hazrat Bilal (r.a) pou alle annoncé ki garde roza ‘demain’. Rassouloullah (s.a.w) ti donne ça l’ordre-là après Maghrib quand Islamiquement parlant nou jour changé. Là-dans nou trouvé ki fine servi le mot “Radan”. Et pourtant quand arrive le matin, jour pas changé. Li encore le même jour. Ça montré ki le mot ‘Radan’ capave servi li le soir pou signifié le matin ou la journée ki commencé apartir Soubh Swadiq cote l’heure sehri terminé.

D’ailleurs quand faire annonce après Zohar ou après Assar dans Masjid pou ene causerie ki pou ena après Esha, souvent nou tanne dire “Pour ena ene causerie zordi après Esha dans Masjid”. Pourtant Islamiquement parlant li pas jordi. Apres Maghrib c’est demain parceki nou jour changé apartir le coucher du soleil. Ça montré ki dans l’usage général ena ça souplesse ki faire demain vine zordi couma li capave faire zordi vine demain aussi. Coumsa même ici fine dire “Radan” pou signifié l’heure ki sehri terminé quand la journée commencé. Li tout à fait normal. Donc ça these zordi-demain là pas capave servi ki ça douah-là pas correct. Apart ça si ena l’autre preuve, capave considere li. Ziska preuve du contraire li reste valable. Mais nou fine faire ressortir ki faudré pas attribué ça douah-la à Nabi (s.a.w).


Pli bon place pou madame faire namaz

Question.

Cote sa li plus meilleur pou ene madame faire namaz, dans so la caze ou bien masjid?

Reponse.


L’endroit ki ti pli apprécié à l’époque Nabi (s.aw) d'après Rassouloullah (s.aw) pou banne madames faire namaz, c’était la caze. C'est-à-dire ene madame ena pli boucou récompense quand li faire so namaz dans so la caze parceki Rassouloullah (s.aw) fine content ça même pou banne madames. Ceki Rassouloullah (s.aw) fine content pou banne madames, li incomparablement pli bon ki ceki lezot pé suggère banne madames.

Hazrat Umme Salamah (r.a) rapporté ki Rassouloullah (s.aw) fine dire:

“Meilleure l’endroit pou faire namaz pou banne madames, li trouve dans l’intérieur de zotte la caze”.

Hazrat Abdullah Bin Mas’oud (r.a) rapporté ki Nabi (s.aw) fine dire :

“Meilleur namaz auprès d’Allah ki ene madame faire, c’est ça namaz ki li faire dans ene l’endroit pli noir dans so la caze” (Sahih Bin Khuzaimah)

Quand nou analyse ça hadice-là, ça donne nou ene l’idée ziska ki point, Rassouloullah (s.aw) ti ena le désir pou trouve banne madames faire namaz chez zotte dans zotte la caze dans ene coin retiré, renfermé et pli cachiette ki capave.


Namaz dans Masjid Nabawi

Couma nou conné, ena boucou récompense dans faire namaz dans masjid Nabawi. Dans ene hadice rapporté par Hazrat Abou Hourairah (r.a), Rassouloullah (s.aw) fine dire :
"Ene namaz dans mo masjid (masjid Nabawi) li meilleur ki mille namaz dans ene l’autre (masjid) apart masjid-ul-Haraam." (Sahih Boukhari)

C'est-à-dire ene namaz ki ene dimoune faire dans masjid Nabawi, li ena ene récompense ki dépasse mille namaz ki li faire ailleurs excepté masjid-ul-Haraam. Malgré tout ça sawaab et récompense énorme ki ene madame ti capave récolté dans faire namaz dans masjid Nabawi, Rassouloullah (s.aw) fine préfère ki banne madames faire zotte namaz dans zotte la caze. 

Selon ene hadice, Rassouloullah (s.aw) fine faire ene Sahabi nommé Hazrat Umme Humaid (s.aw) comprend ki so namaz dans so la caze li boucou pli bon ki li faire namaz dans masjid Nabawi.
(Sahih Bin Khuzaimah)

Faudré pas pensé ki Rassouloullah (s.aw) fine prive banne madames de ene grand sawaab. Parceki ceki Rassouloullah (s.aw) fine choisir pou banne madames li boucou pli bon pou banne madames. Si ene madame ena le plaisir habille d’après choix so missié, alors ki quantité la joie li bizin senti dans faire namaz dans ene l’endroit ki li d’après le choix de Rassouloullah (s.aw)?

Pli boucou sawaab

Ça signifié ene namaz ki ene madame faire dans so la caze, ça rapporte li pli boucou sawaab et récompense ki li faire li dans masjid Nabawi. Ene grand Mouhaddice (savant de hadice) nommé Mouhammad Bin Ishaaq Bin khuzaimah (223H - 311H) dire dans so Sahih Bin Khuzaimah :
"La déclaration de Nabi (s.aw) ki ene namaz dans mo masjid (masjid Nabawi) li pli bon ki mille namaz dans ene l’autre masjid, par ça li fine signifié banne zommes, pas banne madames."
Ça explique l’attitude sévère et dur ki le célèbre Sahabi Hazrat Abdullah Bin Mas’oud (r.a) ti pé adopté à l’égard banne madames ki ti pé vine masjid. Selon ene récit authentique rapporté dans Tabraani, Mouswannaf Abdurrazzaaq et Mouswannaf Ibn Abou Shaibah, Hazrat Abdullah Bin Mas’oud (r.a) ti pé tire banne madames depi dans masjid et ti pé dire zotte :
"Sorti, alle zotte la caze. Ça li pli bon pou zotte."

Pli près avec bénédiction Allah Ta’ala

Rassouloullah (s.aw) fine dire :
"Madame li ene aurah. Quand li sorti en dehors (so la caze), Shaitaan suive li. Pli près ki ene madame capave été avec bénédiction de so Rabb, c’est au moment ki li à l’intérieur de so la caze." (Sahih Bin Khuzaimah)

Aurah c’est ene kitchose ki ene dimoune gagne honté pou expose li. Ene kitchose pareille, ene dimoune ena tendance pou cachiette li. Donc selon ça hadice-là, Rassouloullah (s.aw) fine qualifié madame de aurah ki signifié ki madame li ene kitchose ki bizin gagne honté pou expose li dans public. Li ene kitchose ki bizin cachiette tanque possible. Et ça li réalisé quand li reste dans so la caze et li pas sorte sorti pou narien. Et quand li reste dans so la caze sans ki li expose li dans public ou bien sans vine divant banne étrangers, c’est là ki li vine pli près avec bénédiction de so Rabb. 

Pli bon namaz

Donc ça namaz ki li faire dans ene l’endroit ki li pli près avec bénédiction de so Rabb aussi pou ene pli bon namaz. C'est-à-dire ça namaz ki ene madame faire dans ene l’endroit pli retiré et pli cachiette dans so la caze, c’est ene pli bon namaz. Dans ene hadice Rassouloullah (s.aw) fine dire :
"Namaz pli appréciable au près d’Allah Ta’ala ki ene madame faire, c’est ene namaz ki li faire dans place pli noir dans so la caze." (Sahih Bin Khuzaimah)