mercredi 15 juillet 2009

Sajdah Tilaaawat

Question No 1

Eski li permette faire Sajdah Tilaaawat après namaz Fajar et après namaz Assar ?

Réponse :

D’abord nou bizin conné ki ena cinq l’heure ki li pas permette pou faire namaz nafil :

1. Apartir Soubha-saadiq (l’aube) ziska ki soleil levé,

2. Pendant ki soleil pé levé, 

3. Pendant zawaal (zénith), 

4. Après namaz Assar ziska soleil couché,

5. Pendant ki soleil pé couché.

Et banne namaz qadhaa nou gagne droit remplacé dans tout banne l’heure excepté : 

1. Pendant ki soleil pé levé

2. Pendant zawaal (zenith)

3. Pendant Taghai-yur. 

N.B : Taghai-yur veut dire changement. Dans ce contexte ici, li signifié ça phase quand soleil change couleur et li vine jaune. Normalement ça li arrive ene ti pé le temps avant ki soleil couché. Pou conne Taghai-yur, nou bizin essaye fixé soleil. Si nou capave fixé, ça veut dire ki Taghai-yur fine fini commencé. Tanque li difficile pou fixé regard, veut dire ki soleil pencore rente dans ça phase ki appelle Taghai-yur.

4. Pendant ki soleil pé couché.

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Nou capave faire Sajdah Tilaawat dans n’importe ki l’heure. Nou capave faire li même dans banne l’heure cote namaz qadhaa ou bien namaz nafil pas permette. Mais li bon si nou pas faire li pendant ça quatre l’heure-là. Si jamais sajdah fine vine waajib dans ene lot l’heure apart banne l’heure ki fine mentionné là-haut, alors li pas pou permette faire li dans ça quatre l’heure là aussi. Par ça explication-là nou fine comprend ki li permette faire sajdah tilaawat après namaz Fajar et après namaz Assar. Et coumsa même quand soleil pé levé et quand soleil pé couché aussi, nou gagne droit faire li. Malgré ki li pli bon si nou faire dans ene lot l’heure. Mais li pas permette pou nou choisir ça deux l’heure-là, c’est-à-dire quand soleil pé levé et quand soleil pé couché, pou faire ene sajdah ki ti wajib dans ene lot l’heure.


Causé rié après la mort

Question No 1

Eski li possible ene dimoune ki fine fini mort, li rié causé? Ene groupe parmi banne ki fine gagne zotte diplome dans shariat a madinah fine refute sa.

Réponse:

Normalement banne kitchose couma causé rié après la mort pas habitué arrivé. Acoze ça li paraite impossible mais en réalité li ene kitchose impossible seulement dans la pratique. Li pas ene kitchose impossible ki pas capave arrivé parceki ena banne l’événements pareille ki fine déjà arrivé dans le passé.

Dans Qour’aan-e-Kareem ena plusieurs l’événements ki montré ki dimoune mort fine revive et fine causé. Dans l’époque Hazrat Moussa (a.s) , ene dimoune fine levé après la mort pou montré ça dimoune ki ti touye li. Hazrat Issa (a.s) fine lève plusieurs dimoune après zotte la mort par l’ordre Allah Ta’ala. Ça banne dimounes-là fine vive aussi ene bon boute le temps après ça.


Selon ene hadice dans Al-Moustadrak de Al-Hakim et dans Tibraani ki fine qualifié de ene hadice authentique, dans l’époque Hazrat Usmaan (r.a) , Hazrat Zaid Bin Kharijah (r.a) ti causé après so la mort. Allaamah Ibn Hajar Al-Asqalaani présente Hazrat Zaid Bin Kharijah (r.a) dans so Taqreebut-Tahzeeb en ce terme :

"صحابى بدرى توفى فى خلافة عثمان وهو الذى تكلم بعد موته" 

“Li ene Sahabi (compagnon du Prophète (s.a.w)) et ene Badri (ki ti participe dans bataille de Badr). Li ti mort dans l’époque khilaafat Hazrat Usmaan (r.a) . C’est li même ki ti causé après so la mort.”

Selon ceki Allaamah An-Nawawi fine cité dans so commentaire lors sahih Mouslim, ti ena deux frère ربعى et ربيع. Tous les deux ti garçon حراش

ربعى ti faire serment ki jamais li pou riyé tanque li pas conne so place dans Aakhirat. Alors c’est necque après so la mort même ki li fine riyé. Quant à so l’autre frère ربيع, li aussi li ti faire même qualité serment. Ça dimoune ki ti donne li ghoussal après so la mort raconté ki ربيع ti pé faire sourire pendant ki nous ti pé baigne li. Si nous servi l’intelligence, li pas difficile pou comprend ça banne kitchose-là parceki quand ene tronc pied tamme capave pleuré, la grain tamme capave faire tasbeeh, banne vaisselle dans la caze capave faire zikr, roche capave faire salaam, ene la chaire ki fine fini cuit capave causé, banne zanimau capave causé couma dimoune causé, alors ki impossible ena quand ene dimoune ki ti pé déjà causé, arrivé causé après so la mort.

Apres vine faire banne remarques couma “eski dimoune même sa ou bien Robo” ….. “Sa bizin ki li ene superman” ou bien “sa ziste dans livre zistoire qui ena sa”, c’est banne remarques et banne commentaires banales, futiles et sans fondations. Nous constate avec ene grand regret et amertume ki de jour en jour connaissance de Deen apé déprécié parceki kitchose dans Deen ki dimoune ti pé comprend sans alle l’école, zordi jour dimoune pas pé comprend li après avoir faire même B.A ou M.A dans shariat aussi. Et pas fini ! Ceki pli étonnant, ou gagne applaudissement lors banne remarques enfantin et banales. Mais li pas bizin paraitre étonnant parecki quand B.A ou M.A dans shariat pas pé comprend, abé public ki pas fine appranne, cote pou comprend.

Eski ça banne ‘connaisseurs’ de Deen-là pou ena le courage traite Qour’aan et hadice aussi de ene livre zistoire ? Eski zotte capave qualifié le Al-Fourqaan de Ibn Taimiyah aussi de livre zistoire ? Faudré pas causé quand pas conné. Cause kitchose sans conné capave amene ou ziska perdi Imaan aussi. Acoze ça même Rassouloullah (s.a.w) fine dire :

“… Celui ki ena Imaan lors Allah et lors dernier jour du jugement, alors li bizin cause bon causé ou bien li reste tranquille.”