dimanche 20 septembre 2009

Namaz Nafil jour Eid

Question.

Est-ce ki gagne droit faire Namaz Nafl apres lever du soleil dans le jour du Eid ?

Reponse.

Nabi (s.a.w) fine recomanne pou faire deux rakaat namaz après soleil levé. Selon ene hadice ki trouve dans Tirmizi, Nabi (s.a.w) fine dire:

"Celui ki faire namaz fajar avec jamaate et ensuite li reste assizé dans faire zikrullah ziska ki soleil levé et après ça li faire deux rakaat, li pou ena ene récompense pareil couma récompense ene Hajj et ene 'Oumrah complète." 

Mais malgré ça, Nabi (s.a.w) pas ti faire aukene namaz nafil jour Eid et Baqr Eid avant faire namaz Eid ni dans la caze ni dans mouswalla (Eid-Gaah).

Selon ene hadice ki trouve dans Sahih Boukhari, Hazrat Abdullah Bin Abbaas (r.a) rapporté ki Nabi (s.a.w) fine faire deux rakaat namaz jour Eid-ul-Fitr. Li pas fine faire namaz (nafil) avant ça ni après ça. Mais d'après ene hadice ki trouve dans Ibn Majah, Rassouloullah (s.a.w) ti pé faire deux rakaat quand li ti pé retourne la caze. 

Ça montré ki si ene dimoune intéresse faire namaz nafil, li capave faire li quand li retourne so la caze après namaz Eid. Ça veut dire ki li pas capave faire namaz nafil dans so la caze avant li faire namaz Eid. Coumsa même li pas capave faire namaz nafil dans Eidgaah ou bien dans masjid avant namaz Eid. Et après namaz Eid aussi li pas capave faire dans masjid ou dans Eidgaah. C'est necque après namaz Eid ki li capave faire li quand li retourne so la caze.

6 roza de Shawwaal

Question.

ki reccompense gagner lor six roza de Shawwaal et est-ce ki li obligatoire pou garde li ?

Reponse.

Rassouloullah (s.a.w) fine dire : "Celui ki garde 6 roza dans Shawwaal après Ramadhan, li couma dire fine garde roza pendant toute longue l’année." (Sahih Mouslim)

Le mois Shawwaal c’est ça mois ki vine après le mois Ramadhan ki commencé par jour Eid. D’après hadice ena cinq jours dans ene l’année ki pas gagne droit garde roza là-dans :

1. Jour Eid,

2. Jour Baqr-Eid,

3. Et trois jours après Baqr-Eid ki appelle Ayaam-ut-Tashreeq.

Donc ça 6 roza ki recommandé garde dans Shawwaal, pou bizin vine automatiquement dans banne jours après le jour de Eid. C’est ene roza ki capave observe li ene seul trait couma capave garde li saute-sauté aussi. Pourvu garde li avant ki le mois Shawwaal terminé.

Li bon conné ki ça roza-là li pas obligatoire. Ça veut dire si kikene pas garde li, li pas gagne aukene péché. Ni gagne droit critique li ou blâme li. Mais si ene dimoune gardé, li ena boucou récompense à gagné. D’après hadice, le mois de Ramadhan so récompense et récompense de ça 6 roza-là dans so l’ensemble li représente récompense ene banané roza. Parceki d’après shariat nou gagne 10 récompenses pou ene action. Ene mois Ramadhan so récompense li représente 10 mois so roza et 6 roza li représente 60 roza ki égal à 2 mois roza.


Sadaqatul-fitr

Question.

ki veut dire sadaqat-ul-fitr et lor ki sanla li obligatoire pou tirer?

Reponse.

Sadaqat-ul-fitr c’est ene Sadaqah (la charité) de ene certaine quantité nourriture ou so l’équivalence, ki vine obligatoire avec la rentrée de Soubh Swadiq le jour de Eid-ul-fitr.

Ça sadaqah-là li obligatoire lors ene musulman ki majeur et ki ena le moyen. Ene dimoune ki ena le moyen dans ça contexte-là veut dire ene dimoune ki ena dans so possession 200 dirham ou bien à peu près 620 gramme l’argent ou so l’équivalence en la monnaie ou bien n’importe ki kitchose ki plis ki so banne besoins et nécessités de base. Quand li ena ça valeur-là ou plis ki ça, lerla li compte ene dimoune ki ena le moyen. Ene dimoune bizin ena la caze pou li resté, li bizin ena ene deux rechange linge pou li metté couma li bizin banne z’effets et meubles dans la caze pou li servi. Ça banne kitchose-là c’est so banne nécessités. Coumsa même zoutil ene dimoune ki ena métier li compte dans so nécessité. Apart ça ene moyen transport aussi li ene nécessité pou ene dimoune. 

Quand apart ça banne kitchose-là ene dimoune gagne dans so possession la valeur ki fine mentionné la haut, alors li bizin tire so Sadaqah et Sadaqah de la part so banne zenfants ki encore mineur.

Ene dimoune endetté:

Ene dimoune ki ena dette, en principe pena pou tire Sadaqah. Quand li pena pou tire Sadaqah ça veut dire li pena pou tire Sadaqah de la part so banne zenfants mineur aussi. A moins si tire so dette, li continué ena dans so possession ça valeur-là ou bien plis ki ça, alors dans ça cas-là li bizin tire Sadaqah. Li pli bon ki ene dimoune tire so Sadaqah avant alle faire namaz Eid. Si li fine tire so Sadaqah dans commencement Ramadhaan, ça aussi li compté. Si jamais li pas fine réussi tire li le jour de Eid, alors ça li reste ene dette lors so la tête. De toute façon li bizin tire li après.


Mange tamme avant namaaz Eid

Question.

Est-ce ki li sunnah pou mange tamme avant alle namaz Eid?

Reponse.

Nabi (s.a.w) ti ena l'habitude mange quelque tamme avant li sorti pou alle faire namaz Eid jour Eid-ul-Fitr. Ça li ti toujours ene quantité non paire. D'après banne 'Oulama, Rassouloulah (s.a.w) ti pé faire ça pou faire tout le contraire de ceki li fine faire toute longue mois.

Donc li sounnat mange ene quantité non paire de tamme avant alle faire namaz Eid-ul-Fitr. Si kikene pena tamme, li capave mange quelque chose doux pou observe ça sounnat-là.

l'Assurance la vie

Question:

Eski ene dimoune gagne droit assure so la vie?

Réponse:

Normalement quand ene dimoune li assure so la vie, li supposé contribué ene certaine somme d'argent à la société cotte li fine assure so la vie. Et après ça, chaque mois ou chaque l'année li bizin continué contribué encore. Normalement d'après ça contrat-là li capave gagne plis ki ceki li fine contribué. D'après Shariah ça en plis-là li qualifié de l'intérêt. Couma nou conné l'intérêt li haraam. Alors ça policy de l'assurance de la vie aussi li haraam parceki li implique l'intérêt.

Bouge l'index dans tashah-hud

Question.

Est -ce ki bizin bouge bouge l'index quand faire tashah-hud?

Reponse.

Quand faire Tashah-hud ene personne neque ena pou leve so l'index quand li lire (Ash-hadu Allaa ilaaha) sa meme ki appelle bouger d'apres hadeeth.

"عن عبد الله بن الزبير ان النبى صلى الله عليه وسلم كان يشير باصبعه اذا دعا ولا يحركها"

(النسائى/ ابو داؤد)


Traduction:

(Hazrat) Abdullah Bin Az-Zubeir (r.a) rapporté ki Nabi (s.a.w) ti pé faire signe avec so le doigt quand li ti pé faire doah et li pas ti pé bouge li." (Nisaa-ï /Abou Dawoud)

Position hadice:

Imam Nisaa-ï pas fine faire aukene remarque lors ça hadice-là. Donc ça signifié ki li ene hadice correcte d'après li.

Explication:

Lève le doigt signifié lève l'index et doah signifié lire tashahhud. Ça hadice-là montré ki Rassouloullah (s.a.w) pas ti ena l'habitude bouge so l'index quand li ti pé faire signe avec ça au moment ki li ti pé lire tashahhud. Mais nou ena ene l'autre hadice ki trouve dans Nisaa-ï même selon lequel Hazrat Wa-il Bin Hujr (r.a) dire ki li fine trouve Nabi (s.a.w) pé bouge so le doigt. Li paraite ki ça lève le doigt-là même ki Hazrat Wa-il Bin Hujr (r.a) fine interprète ça par bougé. Couma ça aussi li possible ki li fine bouge li necque ene deux coute. Li pas fine bouge li continuellement couma Hazrat Abdullah Bin Az-Zubeir  fine faire ressortir.


Ceki Hazrat Abdullah Bin Az-Zubeir (r.a) fine rapporté, li pli mérite être considéré parceki li pé relate nou l'habitude ki Nabi (s.a.w) ti ena et ceki li ti pé faire tout le temps. Quant à ceki Hazrat Wa-il Bin Hujr (r.a) pé raconté, c'est necque ceki li fine trouve Rassouloullah (s.a.w) faire à ene certaine l'occasion. Normalement ene kitchose ki Rassouloullah (s.a.w) fine pratiqué tout le temps, pou ena priorité et préférence lors ene pratique ki li fine capave faire li ene deux coute pou certaine raison. Dans commentaire hadice Hazrat Wa-il Bin Hujr (r.a), Allaamah Bin Hazm (r.a) dire dans so Al-Mouhalla:-

"ففيه تحريك السبابة عند الرفع وبه اخذ مالك والجمهور على ان المراد بالتحريك ههنا هو الرفع لا غير"


" Ena mention de bouge l'index dans ça hadice-là au moment lève (le doigt). Et c'est ça même ki Imam Malik fine adopté. Mais d'après جمهور (la majorité), ici bougé li signifié pas l'autre ki levé."
Mullah Ali Al-Qari dire dans so Al-Mirqaat:

"ويمكن ان يكون معنى "يحركها" يرفعها اذ لا يمكن رفعها بدون تحريكها"


"Li possible ki يحركها (li ti pé bouge li) signifié يرفعها (li ti pé lève li) parceki li pas possible lève li sans bouge li."

Donc d'après la majorité banne 'Oulama, c'est le mouvement lève le doigt ki fine interprété par bougé dans certaine hadice. Alors le pratique pli correct et pli proche avec sounnah, c'est faire signe avec l'index sans bouge-bouge li.