Selon l'école de pensée hanafite, na perna aukene doah en
congrégation après namaz janaaza. Ça c'est ene masla ki trouve presque dans
tous banne livres de fatwa pour banne 'Oulama Hanafi.
Par exemple dans Fataawah Barjandi, Qounia, Khouslasatul-Fataawah,
Fataawah Sirajiyah, Fataawah Bazzaaziya, Jami-ur-Roumouz, Bahr-ur-Raa-ique, et
dans Al-Mirqaat de Moulla Ali Qaari (R) - dans tous ça banne livres-là li dire
ki li makrouh pou faire doah après namaz janaaza.
Ça masla-là li pas ene masla ajordi ça. Dans tous banne
l'époque, banne 'Oulama fine empêche ça.
Moulla Ali Qaari (R) ki fine écrire Al Mirqaat comme
commentaire lors Mishkaat, fine dire:-
"ولا يدعو للميت بعد صلاة
الجنازة لانه يشبه الزيادة فى صلاة الجنازة"
"Pas
bizin faire doah pour mayyat après namaz janaaza parceki li couma dire ajouté
dans namaz janaaza. "
Réponses à
banne preuves avancés:-
Réponse: Quant à banne preuves
avancés dans le livret, alors na perna narien de concrète ki prouve doah en congrégation
après namaz janaaza. D'abord nou prend le verset 60 dans sourah 40, alors li
pas applique pour doah après namaz janaaza parceki:-
1.
Si le verset ti général, ça veut
dire ki celui ki pas faire doah après namaz janaaza, li ene jahannami couma le
verset apé faire mention. Mo pense pas kikene capave alle juska ça point-la. Si
vraiment kikene capave osé faire ene déclaration pareil, alors ki nou stand pou
été à l'égard de banne illustres 'Oulama-e-Deen ki interdit ça pratique-là.
2.
Si nou pretanne ki le verset li
applique pou doah après namaz janaaza, alors ça pou signifié ki faire doah après
namaz janaaza li faraz ou soit li waajib parceki ene punition aussi sévère pas
capave appliqué pou avoir abandonne ene pratique ki pas obligatoire. Mo pense
pas kikene pou osé dire ki faire doah après namaz janaaza li faraz ou waajib.
3.
Banne ki pas faire doah après
namaz janaaza, c'est à coze ki pou zotte, Rassouloullah r et so banne Sahaabas t pas
fine pratique li. Zotte pas quitte ça par l'orgueil ou par vantardise. Mais
simplement en suivant le tareeqah (principe) et sounnah de nou bien-aimé Rassouloullah
r.
4.
Banne ki servi le verset 60 de
sourah 40 pour prouve doah après namaz janaaza, zotte pas suive ceki ena dans
le verset parceki le verset apé prouvé ki faire doah li faraz mais banne ki
servi ça, zotte pas dire faire doah après namaz janaaza li faraz.
Réponse:- Selon la majorité de
banne savants de Tafseer, le verset 7 de sourah 94 li signifié l'engagement
dans namaz, zikrullah, doah etc… après avoir terminé avec travail de da'wah.
Dans le verset na perna narien ki ena relation avec faire doah après namaz
janaaza. Similairement dans le verset aukene part na perna mention de 'invocation'
couma l'auteur fine essaye donne l'impression. Nou reste étonné couma banne
grand érudits parmi banne 'Oulamas de l'école de pensée hanafite pas fine
comprend la nécessité ou du moins la permissibilité faire doah après namaz
janaaza par le verset 7 de sourah 94 et par le verset 60 de sourah 40. Li
vraiment étonnant! Couma l'oummah pour faire progrès quand nou déclare conne Qour'aan
et hadice pli bien ki banne 'Oulamas-e-Kiraam d'auparavant.
Ene personne individuellement li libre pou demande doah
mais demande doah en groupe, avec jamaat et en congrégation li ene l'autre
dimension ki nécessite banne preuves concrètes. Donc ene personne
individuellement li libre pou faire doah en faveur n'importe ki sanla mais
faire li avec jamaat li prend ene l'autre l'ampleur ki dimane banne preuves concrètes.
Réponse: Le hadice de Hazrat Awf Bin Malik t fine
mal traduire. D'après Muslim Shareef, li dire ki Rassouloullah r fine
faire namaz janaaza. De so doah mo fine apprane...
Apres la déclaration 'fine faire namaz' na perna 'après
ça' dans le texte couma l'auteur fine comprend. L'auteur fine mal traduire
le texte du hadice et fine mal comprend et fine mal déduire le commentaire de
Allaamah An-Nawawi (R).
A nous guette ensemble:-
1.
L'auteur fine mal traduire le hadice
de Mouslim Shareef rapporté par Hazrat Awf Bin Malik t. D'après ki l'auteur fine
traduire, li donne l'impression ki Rassouloullah r ti faire doah après namaz
janaaza. Or dans le hadice na perna narien ki dire ça.
2.
L'auteur dire ki "li
besoin etre lu en dehors namaz". Mais Allaamah An-Nawawi (R)
dire le doah ti être récité dans l'intérieur namaz. La même chose
Allamah lbn-ul-Humaam (R) fine dire dans so Fathul-Qadeer, commentaire lors
Al-Hidaayah. Moulla Ali Qaari (R) aussi dire la même chose; c'est à dire le
doah ti être récité après le troisième takbeer. Donc li pas correct pou prend lors
Allaamah An-Nawawi (R) pou dire ki ena doah après namaz janaaza.
3.
L'auteur fine faire ene l'autre
erreur quand li dire: "En commentant ce hadice, Allaamah Imam Nawawi (R)
dire: Huzoor r fine montré moi (Awf Bin Malik t) ça doah-là après namaz
janaaza". Par cela, l'auteur fine essaye donne l'impression ki Rassouloullah r fine
montré li le doah ki lire après namaz janaaza. Et cela en basant lors
commentaire de Allaamah An-Nawawi (R). Mais banne ki fine gagne l'occasion lire
le texte arabe du commentaire de Allaamah An-Nawawi (R), zotte capave conné ki
Allaamah An-Nawawi (R) pas fine dire ça aukene part. Nou présente commentaire
ki Allaamah An-Nawawi (R) fine faire:
Commentaire de Allamah An-Nawawi:
"فيه اشارة الى الجهر بالدعاء فى
صلاة الجنازة"
Dans le hadice ena indication concernant récitation doah
dans namaz janaaza à haute voix.
"وقد اتفق اصابنا على انه ان صلى
عليها بالنهار اسر بالقراءة"
Et nous banne collègues zotte unanime lors le fait ki si
li fine faire namaz janaaza dans la journée, alors li faire la récitation
doucement.
"وان صلى بالليل ففيه
وجهان"
Et si faire namaz janaaza le soir, alors là-dans ena deux
l'opinions:
"الصحيح الذى عليه الجمهور
يسر"
L'opinion correcte lors laquelle la majorité été c'est ki
li récite doucement.
"والثانى يجهر"
Et deuxième l'opinion c'est ki li récite fort.
"واما الدعاء فيسر بلا
خلاف"
Quant à doah, alors li faire li à voix basse sans aukene
divergence.
"وحينئذ يتأول هذا الحديث على ان
قوله حفظت من دعاءه اى علمنيه بعد الصلاة فحفظته"
A ce moment-là, ça hadice-là pou être pris dans ça sens-là
ki so déclaration "mo fine mémorise de so doah" veut dire "li
fine enseigne moi li après namaz alors mo fine mémorise li". C'est à
dire l'heure ki li fine enseigne moi, c'était après avoir termine namaz.
Voila quand nous guette le commentaire de Allaamah
An-Nawawi (R), nou comprend 3 kitchoses:-
1.
Doah ti faire dans namaz, pas en
dehors.
2.
Doah ti faire à voix basse.
3.
Rassouloullah r ti
enseigne le Sahaabi ça doah-là après avoir termine namaz.
Li clair ki l'auteur fine essaye attribué à Allaamah
An-Nawawi (R) ene kitchose ki jamais li fine dire. Donc la déclaration de
l'auteur "D'ou le principe en Islaam pour demande doah tout de suite après
namaz janaaza" pas tini. Li sans fondation puisque le hadice et so
commentaire pas prouve ceki li fine envi prouvé. So conclusion ki li fine tiré,
li conte ceki banne 'Oulama couma Allaamah An-Nawawi (R) et Allaamah
Ibn-ul-Humaam (R) fine comprend.
Commentant le hadice de Hazrat Awf Bin Malik t,
Moulla Ali Qaari (R) dire dans so Mirqaat, commentaire de Mishkaat: -
"فحفظته من دعاءه"
"Mo fine apprane de so
doah quand li pé dire. .." .
Ça signifié ceki li fine lire après 3eme takbeer.
Voila Moulla Ali Qaari aussi pas fine comprend ceki
l'auteur fine essaye faire comprend. Selon Moulla Ali Qaari (R) aussi, le doah
ti être récité dans namaz - pas en dehors. Et cela après troisième takbeer.
Réponse: Le hadice rapporté par Abdullah Bin Abou Bakr t et
Hazrat 'Ou'mar Bin Qatada t pas catégorique concernant le
fait ki doah ti faire après namaz janaaza. Ena la probabilité ki li ti inclu
dans namaz, pas en dehors namaz. Et ça probabilité-là paraite pli correcte
puisque ça li encadré et compatible avec ceki banne savants et banne fouqaha
(juristes) fine comprend. Quant à la possibilité ki doah ti faire en dehors
namaz, aukene juriste pas fine comprend li dans ça façon-là.
D'ailleurs après avoir rapporte ça anecdote-là dans so
Fathul-Qadeer, Allaamah Bin Humaam (R) qualifié li comme faible de par so sanad
(chaîne de narration). Donc ene anecdote ki faible de par so chaîne de
narration et ki pas catégorique dans so sens, couma capave être présenté comme
ene preuve pou tranche la question? Li paraite ki l'auteur pas fine prend la
peine pou lire plus divant afin pou conné ki l'anecdote présenté comme ene
preuve par li, li qualifié par Allaamah Bin Humaam (R) dans Fathul-Qadeer comme
faible. En sus de ça, l'anecdote en question fine être rapporté par Moulla Ali
Qaari (R) dans so commentaire Mirqaat ki li fine écrire lors Mishqaat. Malgré
cela li pas fine trouve narien ki prouve l'existence de faire doah en congrégation
après namaz janaaza. Au contraire li fine précisé ki na pema aukene doah pou
faire après namaz janaaza:
"ولا يدعو للميت بعد صلاة
الجنازة لانه يشبه الزيادة فى صلاة الجنازة" (المرقاة شرح المشكاة)
"Faudrait pas faire doah pou mayyit après namaz
janaaza parceki ça li ressemblé l'ajoute dans namaz janaaza". (Al Mirqaat commentaire
Mishqaat pg 369/V2)
Selon la plupart de banne hadices, couma Allaamah Aaloussi
Al-Baghdaadi (R) faire ressortir dans so tafseer Rouhul-Ma-àni, ki quand Rassouloullah
r fine oulé faire namaz janaaza, Hazrat 'Oumar t fine risse li pou empêche
ti faire namaz janaaza. Rassouloullah r fine dire Hazrat 'Oumar t avancé
et ensuite li (Rassouloullah r) fine faire namaz janaaza. Après
ça le verset 84 de sourah 9 fine révélé pou empêche Raçouloullah r faire
namaz pou ene non-musulman.
Là-dans aussi nou remarqué ki perna aukene mention de
faire doah après namaz janaaza couma certain fine essaye faire croire pou
prouve l'existence doah après namaz Janaaza.
Conclusion:
La question pas faire doah après namaz janaaza li pas ene
problème zordi jour. Ça fine existé de tout le temps. Et c'est ça la pratique
de Rassouloullah r et banne Sahaaba-e-Kiraam t. Et ça même ki banne Fouqaha,
banne Mouhadditheen et banne 'Oulama fine comprend. Couma nou trouvé ki selon
Allaamah An-Nawawi (R), Allaamah Bin Humaam (R) et Moulla Ali Qaari (R), zotte
tous dire ki na perna doah après namaz janaaza. Doah li sounnat faire dans
namaz, pas en dehors.