vendredi 6 septembre 2013

Eski bizin faire dua apres namaz janazah?

Selon l'école de pensée hanafite, na perna aukene doah en congrégation après namaz janaaza. Ça c'est ene masla ki trouve presque dans tous banne livres de fatwa pour banne 'Oulama Hanafi. 
Par exemple dans Fataawah Barjandi, Qounia, Khouslasatul-Fataawah, Fataawah Sirajiyah, Fataawah Bazzaaziya, Jami-ur-Roumouz, Bahr-ur-Raa-ique, et dans Al-Mirqaat de Moulla Ali Qaari (R) - dans tous ça banne livres-là li dire ki li makrouh pou faire doah après namaz janaaza. 
Ça masla-là li pas ene masla ajordi ça. Dans tous banne l'époque, banne 'Oulama fine empêche ça.
Moulla Ali Qaari (R) ki fine écrire Al Mirqaat comme commentaire lors Mishkaat, fine dire:-
"ولا يدعو للميت بعد صلاة الجنازة لانه يشبه الزيادة فى صلاة الجنازة"
"Pas bizin faire doah pour mayyat après namaz janaaza parceki li couma dire ajouté dans namaz janaaza. "
Réponses à banne preuves avancés:-
Réponse: Quant à banne preuves avancés dans le livret, alors na perna narien de concrète ki prouve doah en congrégation après namaz janaaza. D'abord nou prend le verset 60 dans sourah 40, alors li pas applique pour doah après namaz janaaza parceki:-
1.    Si le verset ti général, ça veut dire ki celui ki pas faire doah après namaz janaaza, li ene jahannami couma le verset apé faire mention. Mo pense pas kikene capave alle juska ça point-la. Si vraiment kikene capave osé faire ene déclaration pareil, alors ki nou stand pou été à l'égard de banne illustres 'Oulama-e-Deen ki interdit ça pratique-là.
2.    Si nou pretanne ki le verset li applique pou doah après namaz janaaza, alors ça pou signifié ki faire doah après namaz janaaza li faraz ou soit li waajib parceki ene punition aussi sévère pas capave appliqué pou avoir abandonne ene pratique ki pas obligatoire. Mo pense pas kikene pou osé dire ki faire doah après namaz janaaza li faraz ou waajib.
3.    Banne ki pas faire doah après namaz janaaza, c'est à coze ki pou zotte, Rassouloullah r et so banne Sahaabas t pas fine pratique li. Zotte pas quitte ça par l'orgueil ou par vantardise. Mais simplement en suivant le tareeqah (principe) et sounnah de nou bien-aimé Rassouloullah r.
4.    Banne ki servi le verset 60 de sourah 40 pour prouve doah après namaz janaaza, zotte pas suive ceki ena dans le verset parceki le verset apé prouvé ki faire doah li faraz mais banne ki servi ça, zotte pas dire faire doah après namaz janaaza li faraz.
Réponse:- Selon la majorité de banne savants de Tafseer, le verset 7 de sourah 94 li signifié l'engagement dans namaz, zikrullah, doah etc… après avoir terminé avec travail de da'wah. Dans le verset na perna narien ki ena relation avec faire doah après namaz janaaza. Similairement dans le verset aukene part na perna mention de 'invocation' couma l'auteur fine essaye donne l'impression. Nou reste étonné couma banne grand érudits parmi banne 'Oulamas de l'école de pensée hanafite pas fine comprend la nécessité ou du moins la permissibilité faire doah après namaz janaaza par le verset 7 de sourah 94 et par le verset 60 de sourah 40. Li vraiment étonnant! Couma l'oummah pour faire progrès quand nou déclare conne Qour'aan et hadice pli bien ki banne 'Oulamas-e-Kiraam d'auparavant.
Ene personne individuellement li libre pou demande doah mais demande doah en groupe, avec jamaat et en congrégation li ene l'autre dimension ki nécessite banne preuves concrètes. Donc ene personne individuellement li libre pou faire doah en faveur n'importe ki sanla mais faire li avec jamaat li prend ene l'autre l'ampleur ki dimane banne preuves concrètes.
Réponse: Le hadice de Hazrat Awf Bin Malik t fine mal traduire. D'après Muslim Shareef, li dire ki Rassouloullah r fine faire namaz janaaza. De so doah mo fine apprane...
Apres la déclaration 'fine faire namaz' na perna 'après ça' dans le texte couma l'auteur fine comprend. L'auteur fine mal traduire le texte du hadice et fine mal comprend et fine mal déduire le commentaire de Allaamah An-Nawawi (R).
A nous guette ensemble:-
1.    L'auteur fine mal traduire le hadice de Mouslim Shareef rapporté par Hazrat Awf Bin Malik t. D'après ki l'auteur fine traduire, li donne l'impression ki Rassouloullah r ti faire doah après namaz janaaza. Or dans le hadice na perna narien ki dire ça.
2.    L'auteur dire ki "li besoin etre lu en dehors namaz". Mais Allaamah An-Nawawi (R) dire le doah ti être récité dans l'intérieur namaz. La même chose Allamah lbn-ul-Humaam (R) fine dire dans so Fathul-Qadeer, commentaire lors Al-Hidaayah. Moulla Ali Qaari (R) aussi dire la même chose; c'est à dire le doah ti être récité après le troisième takbeer. Donc li pas correct pou prend lors Allaamah An-Nawawi (R) pou dire ki ena doah après namaz janaaza.
3.    L'auteur fine faire ene l'autre erreur quand li dire: "En commentant ce hadice, Allaamah Imam Nawawi (R) dire: Huzoor r fine montré moi (Awf Bin Malik t) ça doah-là après namaz janaaza". Par cela, l'auteur fine essaye donne l'impression ki Rassouloullah r fine montré li le doah ki lire après namaz janaaza. Et cela en basant lors commentaire de Allaamah An-Nawawi (R). Mais banne ki fine gagne l'occasion lire le texte arabe du commentaire de Allaamah An-Nawawi (R), zotte capave conné ki Allaamah An-Nawawi (R) pas fine dire ça aukene part. Nou présente commentaire ki Allaamah An-Nawawi (R) fine faire:
Commentaire de Allamah An-Nawawi:
"فيه اشارة الى الجهر بالدعاء فى صلاة الجنازة"
Dans le hadice ena indication concernant récitation doah dans namaz janaaza à haute voix.
"وقد اتفق اصابنا على انه ان صلى عليها بالنهار اسر بالقراءة"
Et nous banne collègues zotte unanime lors le fait ki si li fine faire namaz janaaza dans la journée, alors li faire la récitation doucement.
"وان صلى بالليل ففيه وجهان"
Et si faire namaz janaaza le soir, alors là-dans ena deux l'opinions:
"الصحيح الذى عليه الجمهور يسر"
L'opinion correcte lors laquelle la majorité été c'est ki li récite doucement.
"والثانى يجهر"
Et deuxième l'opinion c'est ki li récite fort.
"واما الدعاء فيسر بلا خلاف"
Quant à doah, alors li faire li à voix basse sans aukene divergence.
"وحينئذ يتأول هذا الحديث على ان قوله حفظت من دعاءه اى علمنيه بعد الصلاة فحفظته"
A ce moment-là, ça hadice-là pou être pris dans ça sens-là ki so déclaration "mo fine mémorise de so doah" veut dire "li fine enseigne moi li après namaz alors mo fine mémorise li". C'est à dire l'heure ki li fine enseigne moi, c'était après avoir termine namaz.
Voila quand nous guette le commentaire de Allaamah An-Nawawi (R), nou comprend 3 kitchoses:-
1.    Doah ti faire dans namaz, pas en dehors.
2.    Doah ti faire à voix basse.
3.    Rassouloullah r ti enseigne le Sahaabi ça doah-là après avoir termine namaz.
Li clair ki l'auteur fine essaye attribué à Allaamah An-Nawawi (R) ene kitchose ki jamais li fine dire. Donc la déclaration de l'auteur "D'ou le principe en Islaam pour demande doah tout de suite après namaz janaaza" pas tini. Li sans fondation puisque le hadice et so commentaire pas prouve ceki li fine envi prouvé. So conclusion ki li fine tiré, li conte ceki banne 'Oulama couma Allaamah An-Nawawi (R) et Allaamah Ibn-ul-Humaam (R) fine comprend.
Commentant le hadice de Hazrat Awf Bin Malik t, Moulla Ali Qaari (R) dire dans so Mirqaat, commentaire de Mishkaat: -
"فحفظته من دعاءه"
"Mo fine apprane de so doah quand li pé dire. .." .
Ça signifié ceki li fine lire après 3eme takbeer.
Voila Moulla Ali Qaari aussi pas fine comprend ceki l'auteur fine essaye faire comprend. Selon Moulla Ali Qaari (R) aussi, le doah ti être récité dans namaz - pas en dehors. Et cela après troisième takbeer.
Réponse: Le hadice rapporté par Abdullah Bin Abou Bakr t et Hazrat 'Ou'mar Bin Qatada t pas catégorique concernant le fait ki doah ti faire après namaz janaaza. Ena la probabilité ki li ti inclu dans namaz, pas en dehors namaz. Et ça probabilité-là paraite pli correcte puisque ça li encadré et compatible avec ceki banne savants et banne fouqaha (juristes) fine comprend. Quant à la possibilité ki doah ti faire en dehors namaz, aukene juriste pas fine comprend li dans ça façon-là.
D'ailleurs après avoir rapporte ça anecdote-là dans so Fathul-Qadeer, Allaamah Bin Humaam (R) qualifié li comme faible de par so sanad (chaîne de narration). Donc ene anecdote ki faible de par so chaîne de narration et ki pas catégorique dans so sens, couma capave être présenté comme ene preuve pou tranche la question? Li paraite ki l'auteur pas fine prend la peine pou lire plus divant afin pou conné ki l'anecdote présenté comme ene preuve par li, li qualifié par Allaamah Bin Humaam (R) dans Fathul-Qadeer comme faible. En sus de ça, l'anecdote en question fine être rapporté par Moulla Ali Qaari (R) dans so commentaire Mirqaat ki li fine écrire lors Mishqaat. Malgré cela li pas fine trouve narien ki prouve l'existence de faire doah en congrégation après namaz janaaza. Au contraire li fine précisé ki na pema aukene doah pou faire après namaz janaaza:
"ولا يدعو للميت بعد صلاة الجنازة لانه يشبه الزيادة فى صلاة الجنازة" (المرقاة شرح المشكاة)
 "Faudrait pas faire doah pou mayyit après namaz janaaza parceki ça li ressemblé l'ajoute dans namaz janaaza". (Al Mirqaat commentaire Mishqaat pg 369/V2)
Selon la plupart de banne hadices, couma Allaamah Aaloussi Al-Baghdaadi (R) faire ressortir dans so tafseer Rouhul-Ma-àni, ki quand Rassouloullah r fine oulé faire namaz janaaza, Hazrat 'Oumar t fine risse li pou empêche ti faire namaz janaaza. Rassouloullah r fine dire Hazrat 'Oumar t avancé et ensuite li (Rassouloullah r) fine faire namaz janaaza. Après ça le verset 84 de sourah 9 fine révélé pou empêche Raçouloullah r faire namaz pou ene non-musulman.
Là-dans aussi nou remarqué ki perna aukene mention de faire doah après namaz janaaza couma certain fine essaye faire croire pou prouve l'existence doah après namaz Janaaza.
Conclusion:
La question pas faire doah après namaz janaaza li pas ene problème zordi jour. Ça fine existé de tout le temps. Et c'est ça la pratique de Rassouloullah r et banne Sahaaba-e-Kiraam t. Et ça même ki banne Fouqaha, banne Mouhadditheen et banne 'Oulama fine comprend. Couma nou trouvé ki selon Allaamah An-Nawawi (R), Allaamah Bin Humaam (R) et Moulla Ali Qaari (R), zotte tous dire ki na perna doah après namaz janaaza. Doah li sounnat faire dans namaz, pas en dehors.

Eski gagne droit faire masah lors chaussette ordinaire dans wazou?


"يايها الذين آمنوا اذا قمتم الى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وايديكم الى المرافق وامسحوا برءوسكم وارجلكم الى الكعبين ..." (آية ٦ - المائدة)
"O banne ki fine amène Imaan, quand ou décide pou alle faire namaz, lave ou figure et (lave) ou la main ziska coude et faire masah lors ou la tête et (lave) ou li pied ziska cheville …"  (V6/ S Al-Maidah)

Explication:

D'après ça verset-là, li faraz pou lave tous les deux li pied ziska cheville dans wazou. A la lumière de banne hadice ki fine atteine le degré de Moutawaatir ou bien le degré de Mas-hour, banne fouqaha (juristes) fine conclure ki li aussi permette pou faire masah au lieu lavé si fine mette ene genre de chaussette dans li pied ki appelle خف (Khuff).

·       Ene hadice Moutawaatir c'est ene hadice ki fine rapporté dans l'époque de Sahaba-e-Kiraam, Tabeines et Taba-Tabeines par tant de personnes ki logiquement parlant, li paraite bien difficile ou quasiment impossible pou qualifié ça de ene erreur.

·       Et ene hadice Mash-hour c'est ene hadice ki fine rapporté dans ça façon-là même dans l'époque banne Tabeines et Taba-Tabeines.

Si le hadice concernant masah pas ti rapporté dans ene de ça deux façons-là, li ti pou difficile mette li en pratique parceki nou pas capave modifié ou enlève ene la loi ki so sens et so source li catégorique lors la base ene hadice ki manque ça degré de l'authenticité-là.

Ça espèce chaussette ki appelle خف ki gagne droit faire masah lors-là, d'après banne fouqaha, c'est ene chaussette ki normalement li faire avec cuire et ki couvert li pied ziska la haut cheville et ki li épais ene quantité ki li capave tini lors li pied sans attache li. Li bizin épais en sorte ki de l'eau pas pénétré endans. Quant à banne chaussette ordinaire en coton ou en nylon, ça pas gagne droit faire masah lors ça. Bizin absolument tire li et lave li pied pou wazou compté.

Ena amene ene hadice ki trouve dans Tirmizi pou dire ki gagne droit faire masah lors chaussette ordinaire. D'après ça hadice-là, Hazrat Al-Moughirah Bin Shou'bah t fine dire:

Rassouloullah r fine faire wazou et li fine faire masah lors "Jawrab" (chaussette) et lors "Na'l" (soulier).

Mais en réalité li pas bénéfique comme ene argument parceki le جورب mentionné dans ça hadice-là pas applique pou ene chaussette ordinaire. Après avoir rapporte ça hadice-là, Imam Tirmizi fine faire le commentaire suivant:
"وهو قول غير واحد من اهل العلم وبه يقول سفيان الثورى وابن المبارك والشافعى واحمد واسحق قالوا يمسح على الجوربين وان لم يكونا نعلين اذا كانا ثخينين"
"Et ça c'est l'opinion plusieurs 'Oulama et c'est ça même l'opinion Soufyaan At-Thauri, Ibnul Mubarak, Ash-Shafeï, Ahmad et Is-haaq fine adopté. Zotte dire ki gagne droit faire masah lors 'Jaurab' quand même li perna semelle, pourvu ki li épais."

D'après tous banne 'Oulama, li bizin épais ki capave tini par li même sans attaché. C'est-à-dire ene chaussette ki fine faire avec ene l'autre tissue ou ene l'autre matière épais apart cuire, li considéré pareil couma ene chaussette en cuire ki gagne droit faire masah lors-là. Ça condition ki li bizin épais pou permette faire masah lors-là, c'est ene condition ki fine approuvé par ijma (consensus). Donc le جورب li applique pou ene chaussette ki pas fine faire avec la peau mais ki assez épais ki empêche pénétration de l'eau endans et ki faire li vine pareil couma ene خف (chaussette en cuire). Hazrat Said Bin Al-Mousayyab et Al-Hassan Al-Basri dire:

"يمسح على الجوربين اذا كانا صفيقين" (مصنف ابن ابى شيبة)
"Capave faire masah lors جورب si li épais" (Mouswannaf Ibn Abou Shaibah)

Nou pou remarqué ki Imam Tirmizi fine rapporte ça même l'opinion de la part plusieurs 'Oulama. Ça montré ki d'après Imam Tirmizi et banne 'Oulama auparavant, le جورب ki mentionné dans ça hadice-là li applique pou ene espèce de chaussette impé spéciale ki assez épais et satisfaire banne conditions ki trouve dans خف (chaussette en cuire). Ça li pas applique pou tout qualité chaussette ni li applique pou banne chaussette ordinaire. Coumsa même d'après Imam Malik, li bizin en cuire pou capave faire masah lors-là. Ça montré ki li pas permette faire masah lors banne chaussette ordinaire ki faire en coton ou en nylon d'après tous les 4 mazhabs. La prétention ki ça li permette et ki li pareil couma خف, c'est ene fausse prétention ki pas appuyé par le hadice de Tirmizi.



Ene erreur technique


Nou servi banne dictionnaires pou capave gagne ene l'idée de ceki ene mot ou ene vocabulaire capave signifié. Mais faudré pas nou forme kit l'opinion lors kit verset ou kit hadice par guette so signification dans dictionnaire. Parceki ça façon comprend Deen-là, souvent li ene façon erroné. Toujours bizin analyse ene terme, ene mot ou ene vocabulaire dans Deen d'après explication banne fouqaha (juristes). Parceki c'est ça banne-là même ki comprend la vrai dimension et porté de chaque mot, terme ou vocabulaire dans Qour'aan et dans hadice. Par exemple quand nou guette جورب dans dictionnaire, li capave donne nou banne signification couma "sock" ou stocking etc. Faudré pas nou prend ça comme ene preuve pou dire ki li permette faire masah lors chaussette ordinaire tanque nou pas vérifié so signification ki li été d'après banne فقهاء (juristes). Sinon li pou ene erreur capital. Coumsa même lors ki qualité coquin ena punition coupe la main, pou ki qualité zina ena punition 100 coute fouette ou lapidation à mort? Tout ça-là bizin analysé d'après définition banne fouqaha pou capave applique la loi. Pas capave applique la loi par necque guette dans dictionnaire.


Analyse lors hadice ki mentionne جورب (Jaurab)
En cas si nou insisté pou prend جورب dans le sens chaussette ordinaire, à ce moment-là nou pou faire face à ene difficulté ki pou empêche nou considère ça hadice-là. C'est-à-dire tous banne ki  fine rapporte ça hadice-là, zotte fine mentionne خفين. C'est necque ابو قيس et هزيل  ki fine mentionne جورب. Disons si nou prend جورب dans le sens ene chaussette épais ki satisfaire banne conditions de ene خف, à ce moment-là li pou corresponne de par so sens avec ceki la majorité fine rapporté. Mais si jamais nou prend li dans le sens ene chaussette ordinaire, alors de par so sens, li pou en conflit et en opposition avec ceki lezot fine rapporté. Et ça opposition-là pou disqualifié li d'être ene hadice saheeh. Parceki pou ene hadice vine saheeh, li très essentiel ki li pas oppose banne ki pli authentique ki li. Dans langage technique, nou appelle li ene hadice شاذ.

Ene hadice شاذ pas capave être considéré puisque ça li nécessite accepté ene ki moins authentique et rejette ceki pli authentique. C'est acoze ça même l'attitude ki banne experts et érudits dans la matière de hadice couma Imam Mouslim, Imam An-Nisaai, Abdurrahmaan Bin Mahdi, Yahya Bin Ma-ine, Imam Soufyaan At-Thauri, Ali Bin Al-Madini, Imam Ahmad Bin Hambal et Imam An-Nawawi lors ça hadice-là, li bien négatif et défavorable. D'après Imam Al-Baihaqui, Imam Mouslim fine qualifié ça hadice-là de ene hadice faible acoze ki d'après li, banne narrateurs ابو قيس et هزيل بن شرحبيل, zotte pas ça solide-la ki permette zotte supporte ça hadice-là. Surtout quand zotte pé oppose banne grand savants ki fine rapporte ça hadice-là de Hazrat Al-Moughirah Bin Shou'bah t avec la formule مسح على الخفبين au lieu مسح على الجوربين. Pou conclure, Imam Mouslim dire:
"لا نترك ظاهر القرآن بمثل ابى قيس وهزيل  "
"Nou pas capave quitte le texte directe de Qour'aan en basant lors ene couma Abou Qais et Houzail".
C'est-à-dire ça hadice-là avec le formule جورب li ene hadice faible parceki li oppose tous banne lezot ki fine rapporte ça hadice-là avec la formule خفيه seulement. Quand li ene hadice faible, alors pas capave prend li en considération parceki ça pou nécessite modifié ou enlève l'ordre lave li pied dans wazou ki prouvé par Qour'aan-e-Kareem. Modifié ou enlève l'ordre Allah Ta'ala ki trouve dans Qour'aan-e-Kareem, li pas ene kitchose aussi simple ki capave faire li lors n'importe ki base. Ça l'exercise-là capave faire li necque lors la base ene verset Qour'aan-e-Kareem ou bien lors la base ene hadice Moutawaatir ou Mash-hour. Le hadice de Tirmizi li pas satisfaire ça banne conditions-là ki permette li servi pou enlève ou modifié ene la loi ki trouve dans Qour'aan-e-Kareem. C'est la raison pou laquelle la grande majorité pas fine considère li et fine qualifié li de ene hadice étrange et isolé.


Imam Tirmizi et le hadice lors جورب (Jaurab)

Li vrai ki Imam Tirmizi fine qualifié ça hadice-là de ene hadice Hassan Saheeh. Mais d'abord ene hadice Hassan Saheeh pas veut dire li ene hadice ki capave servi pou enlève ou modifié l'ordre Qour'aan-e-Kareem. Pou ça bizin ena ene hadice Moutawaatir ou bien ene hadice Mash-hour. Le hadice de Hazrat Al-Moughirah t avec la formule جورب li pas ene hadice Moutawaatir ou bien Mash-hour. Deuxièmement si Imam Tirmizi fine qualifié ça hadice-là de ene hadice Saheeh, c'est acoze ki li pas fine trouve li oppose ceki banne lezot fine rapporté. Parceki li fine prend le terme جورب dans le sens ene genre chaussette épais ki satisfaire banne conditions de ene خف  ki shariat autorise faire masah lors-là.

Après avoir analyse le hadice de Tirmizi dans tous banne l'angles, nou pas trouve kitchose ki capave prouve la permission ou l'autorisation faire masah lors banne chaussette ordinaire en coton ou en nylon.


Ene conseil


Namaz c'est ene ibaadat très essentiel et ene précepte fondamental dans l'Islam ki so validité li basé principalement lors tahaarat. D'ordinairement li obligatoire pou lave li pied dans wazou. Li pas prudent ditout pou faire masah lors chaussette ordinaire quand nou conné ki d'après l'unanimité de tous les 4 mazhabs, ça wazou-là li pas ene wazou valable. Et conséquemment nou namaz aussi pas pou compté. Nou bizin mette bien dans nou la tête ki jour Qiyaamat, d'abord ena pou repone lors namaz même. Eski nou pas risqué présente devant Allah Ta'ala sans namaz malgré ki nou fine faire boucou namaz? Donc faudré pas faire ene travail pareil, ki faire et pas faire, tout vine pareil! Et surtout bizin prend précaution concernant namaz derrière banne Imam ki faire masah lors zotte chaussette ordinaire. Li bien chagrinant ki cote nou ti bizin faire zeffort ki banne dimoune vine namazi, zordi dimoune pé faire dimoune perdi zotte namaz.

Pense ene coute ça namaz jum'ah ki so khutbah fine faire en créole et so banne mouswalli plis so Imam fine faire masah lors zotte chaussette ordinaire dans wazou, ki qualité massacre ça pou été!

Tout ça-là pé arrivé acoze ki nou pé base nou Deen lors banne l'opinions isolées. C'est vraiment ene comportement enfantin et ene l'attitude irresponsable.
(Ecrit Par Moufti M R Meerun)

Deuxième et Troisième talaaq après l’accouchement


Question :
Ene missié fine donne so madame ene talaaq pendant so grossesse. Apres deux trois jours, ça madame-là fine accouché. Après l’accouchement ça missié-là fine redonne li 2 talaaq. Ki position ça mariage-là d’après shariat ?

Réponse :
Ça madame-là fine en dehors nikah so missié par ene seul talaaq quand li fine accouché. Apres l’accouchement li ti nepli so madame. Ça deux talaaq ki missié-là fine donne li, pas fine compté parceki li pas ti so madame. D’après shariat perna aukene lien de nikah entre ça missié et ça madame-là. Mais si zotte oulé, zotte capave refaire nikah et retourne ensemble. Pas bizin faire halalah dans ça cas-là.
(Extrait de Al-Jamiat Vol 2, No. 3)