vendredi 6 septembre 2013

Eski gagne droit faire masah lors chaussette ordinaire dans wazou?


"يايها الذين آمنوا اذا قمتم الى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وايديكم الى المرافق وامسحوا برءوسكم وارجلكم الى الكعبين ..." (آية ٦ - المائدة)
"O banne ki fine amène Imaan, quand ou décide pou alle faire namaz, lave ou figure et (lave) ou la main ziska coude et faire masah lors ou la tête et (lave) ou li pied ziska cheville …"  (V6/ S Al-Maidah)

Explication:

D'après ça verset-là, li faraz pou lave tous les deux li pied ziska cheville dans wazou. A la lumière de banne hadice ki fine atteine le degré de Moutawaatir ou bien le degré de Mas-hour, banne fouqaha (juristes) fine conclure ki li aussi permette pou faire masah au lieu lavé si fine mette ene genre de chaussette dans li pied ki appelle خف (Khuff).

·       Ene hadice Moutawaatir c'est ene hadice ki fine rapporté dans l'époque de Sahaba-e-Kiraam, Tabeines et Taba-Tabeines par tant de personnes ki logiquement parlant, li paraite bien difficile ou quasiment impossible pou qualifié ça de ene erreur.

·       Et ene hadice Mash-hour c'est ene hadice ki fine rapporté dans ça façon-là même dans l'époque banne Tabeines et Taba-Tabeines.

Si le hadice concernant masah pas ti rapporté dans ene de ça deux façons-là, li ti pou difficile mette li en pratique parceki nou pas capave modifié ou enlève ene la loi ki so sens et so source li catégorique lors la base ene hadice ki manque ça degré de l'authenticité-là.

Ça espèce chaussette ki appelle خف ki gagne droit faire masah lors-là, d'après banne fouqaha, c'est ene chaussette ki normalement li faire avec cuire et ki couvert li pied ziska la haut cheville et ki li épais ene quantité ki li capave tini lors li pied sans attache li. Li bizin épais en sorte ki de l'eau pas pénétré endans. Quant à banne chaussette ordinaire en coton ou en nylon, ça pas gagne droit faire masah lors ça. Bizin absolument tire li et lave li pied pou wazou compté.

Ena amene ene hadice ki trouve dans Tirmizi pou dire ki gagne droit faire masah lors chaussette ordinaire. D'après ça hadice-là, Hazrat Al-Moughirah Bin Shou'bah t fine dire:

Rassouloullah r fine faire wazou et li fine faire masah lors "Jawrab" (chaussette) et lors "Na'l" (soulier).

Mais en réalité li pas bénéfique comme ene argument parceki le جورب mentionné dans ça hadice-là pas applique pou ene chaussette ordinaire. Après avoir rapporte ça hadice-là, Imam Tirmizi fine faire le commentaire suivant:
"وهو قول غير واحد من اهل العلم وبه يقول سفيان الثورى وابن المبارك والشافعى واحمد واسحق قالوا يمسح على الجوربين وان لم يكونا نعلين اذا كانا ثخينين"
"Et ça c'est l'opinion plusieurs 'Oulama et c'est ça même l'opinion Soufyaan At-Thauri, Ibnul Mubarak, Ash-Shafeï, Ahmad et Is-haaq fine adopté. Zotte dire ki gagne droit faire masah lors 'Jaurab' quand même li perna semelle, pourvu ki li épais."

D'après tous banne 'Oulama, li bizin épais ki capave tini par li même sans attaché. C'est-à-dire ene chaussette ki fine faire avec ene l'autre tissue ou ene l'autre matière épais apart cuire, li considéré pareil couma ene chaussette en cuire ki gagne droit faire masah lors-là. Ça condition ki li bizin épais pou permette faire masah lors-là, c'est ene condition ki fine approuvé par ijma (consensus). Donc le جورب li applique pou ene chaussette ki pas fine faire avec la peau mais ki assez épais ki empêche pénétration de l'eau endans et ki faire li vine pareil couma ene خف (chaussette en cuire). Hazrat Said Bin Al-Mousayyab et Al-Hassan Al-Basri dire:

"يمسح على الجوربين اذا كانا صفيقين" (مصنف ابن ابى شيبة)
"Capave faire masah lors جورب si li épais" (Mouswannaf Ibn Abou Shaibah)

Nou pou remarqué ki Imam Tirmizi fine rapporte ça même l'opinion de la part plusieurs 'Oulama. Ça montré ki d'après Imam Tirmizi et banne 'Oulama auparavant, le جورب ki mentionné dans ça hadice-là li applique pou ene espèce de chaussette impé spéciale ki assez épais et satisfaire banne conditions ki trouve dans خف (chaussette en cuire). Ça li pas applique pou tout qualité chaussette ni li applique pou banne chaussette ordinaire. Coumsa même d'après Imam Malik, li bizin en cuire pou capave faire masah lors-là. Ça montré ki li pas permette faire masah lors banne chaussette ordinaire ki faire en coton ou en nylon d'après tous les 4 mazhabs. La prétention ki ça li permette et ki li pareil couma خف, c'est ene fausse prétention ki pas appuyé par le hadice de Tirmizi.



Ene erreur technique


Nou servi banne dictionnaires pou capave gagne ene l'idée de ceki ene mot ou ene vocabulaire capave signifié. Mais faudré pas nou forme kit l'opinion lors kit verset ou kit hadice par guette so signification dans dictionnaire. Parceki ça façon comprend Deen-là, souvent li ene façon erroné. Toujours bizin analyse ene terme, ene mot ou ene vocabulaire dans Deen d'après explication banne fouqaha (juristes). Parceki c'est ça banne-là même ki comprend la vrai dimension et porté de chaque mot, terme ou vocabulaire dans Qour'aan et dans hadice. Par exemple quand nou guette جورب dans dictionnaire, li capave donne nou banne signification couma "sock" ou stocking etc. Faudré pas nou prend ça comme ene preuve pou dire ki li permette faire masah lors chaussette ordinaire tanque nou pas vérifié so signification ki li été d'après banne فقهاء (juristes). Sinon li pou ene erreur capital. Coumsa même lors ki qualité coquin ena punition coupe la main, pou ki qualité zina ena punition 100 coute fouette ou lapidation à mort? Tout ça-là bizin analysé d'après définition banne fouqaha pou capave applique la loi. Pas capave applique la loi par necque guette dans dictionnaire.


Analyse lors hadice ki mentionne جورب (Jaurab)
En cas si nou insisté pou prend جورب dans le sens chaussette ordinaire, à ce moment-là nou pou faire face à ene difficulté ki pou empêche nou considère ça hadice-là. C'est-à-dire tous banne ki  fine rapporte ça hadice-là, zotte fine mentionne خفين. C'est necque ابو قيس et هزيل  ki fine mentionne جورب. Disons si nou prend جورب dans le sens ene chaussette épais ki satisfaire banne conditions de ene خف, à ce moment-là li pou corresponne de par so sens avec ceki la majorité fine rapporté. Mais si jamais nou prend li dans le sens ene chaussette ordinaire, alors de par so sens, li pou en conflit et en opposition avec ceki lezot fine rapporté. Et ça opposition-là pou disqualifié li d'être ene hadice saheeh. Parceki pou ene hadice vine saheeh, li très essentiel ki li pas oppose banne ki pli authentique ki li. Dans langage technique, nou appelle li ene hadice شاذ.

Ene hadice شاذ pas capave être considéré puisque ça li nécessite accepté ene ki moins authentique et rejette ceki pli authentique. C'est acoze ça même l'attitude ki banne experts et érudits dans la matière de hadice couma Imam Mouslim, Imam An-Nisaai, Abdurrahmaan Bin Mahdi, Yahya Bin Ma-ine, Imam Soufyaan At-Thauri, Ali Bin Al-Madini, Imam Ahmad Bin Hambal et Imam An-Nawawi lors ça hadice-là, li bien négatif et défavorable. D'après Imam Al-Baihaqui, Imam Mouslim fine qualifié ça hadice-là de ene hadice faible acoze ki d'après li, banne narrateurs ابو قيس et هزيل بن شرحبيل, zotte pas ça solide-la ki permette zotte supporte ça hadice-là. Surtout quand zotte pé oppose banne grand savants ki fine rapporte ça hadice-là de Hazrat Al-Moughirah Bin Shou'bah t avec la formule مسح على الخفبين au lieu مسح على الجوربين. Pou conclure, Imam Mouslim dire:
"لا نترك ظاهر القرآن بمثل ابى قيس وهزيل  "
"Nou pas capave quitte le texte directe de Qour'aan en basant lors ene couma Abou Qais et Houzail".
C'est-à-dire ça hadice-là avec le formule جورب li ene hadice faible parceki li oppose tous banne lezot ki fine rapporte ça hadice-là avec la formule خفيه seulement. Quand li ene hadice faible, alors pas capave prend li en considération parceki ça pou nécessite modifié ou enlève l'ordre lave li pied dans wazou ki prouvé par Qour'aan-e-Kareem. Modifié ou enlève l'ordre Allah Ta'ala ki trouve dans Qour'aan-e-Kareem, li pas ene kitchose aussi simple ki capave faire li lors n'importe ki base. Ça l'exercise-là capave faire li necque lors la base ene verset Qour'aan-e-Kareem ou bien lors la base ene hadice Moutawaatir ou Mash-hour. Le hadice de Tirmizi li pas satisfaire ça banne conditions-là ki permette li servi pou enlève ou modifié ene la loi ki trouve dans Qour'aan-e-Kareem. C'est la raison pou laquelle la grande majorité pas fine considère li et fine qualifié li de ene hadice étrange et isolé.


Imam Tirmizi et le hadice lors جورب (Jaurab)

Li vrai ki Imam Tirmizi fine qualifié ça hadice-là de ene hadice Hassan Saheeh. Mais d'abord ene hadice Hassan Saheeh pas veut dire li ene hadice ki capave servi pou enlève ou modifié l'ordre Qour'aan-e-Kareem. Pou ça bizin ena ene hadice Moutawaatir ou bien ene hadice Mash-hour. Le hadice de Hazrat Al-Moughirah t avec la formule جورب li pas ene hadice Moutawaatir ou bien Mash-hour. Deuxièmement si Imam Tirmizi fine qualifié ça hadice-là de ene hadice Saheeh, c'est acoze ki li pas fine trouve li oppose ceki banne lezot fine rapporté. Parceki li fine prend le terme جورب dans le sens ene genre chaussette épais ki satisfaire banne conditions de ene خف  ki shariat autorise faire masah lors-là.

Après avoir analyse le hadice de Tirmizi dans tous banne l'angles, nou pas trouve kitchose ki capave prouve la permission ou l'autorisation faire masah lors banne chaussette ordinaire en coton ou en nylon.


Ene conseil


Namaz c'est ene ibaadat très essentiel et ene précepte fondamental dans l'Islam ki so validité li basé principalement lors tahaarat. D'ordinairement li obligatoire pou lave li pied dans wazou. Li pas prudent ditout pou faire masah lors chaussette ordinaire quand nou conné ki d'après l'unanimité de tous les 4 mazhabs, ça wazou-là li pas ene wazou valable. Et conséquemment nou namaz aussi pas pou compté. Nou bizin mette bien dans nou la tête ki jour Qiyaamat, d'abord ena pou repone lors namaz même. Eski nou pas risqué présente devant Allah Ta'ala sans namaz malgré ki nou fine faire boucou namaz? Donc faudré pas faire ene travail pareil, ki faire et pas faire, tout vine pareil! Et surtout bizin prend précaution concernant namaz derrière banne Imam ki faire masah lors zotte chaussette ordinaire. Li bien chagrinant ki cote nou ti bizin faire zeffort ki banne dimoune vine namazi, zordi dimoune pé faire dimoune perdi zotte namaz.

Pense ene coute ça namaz jum'ah ki so khutbah fine faire en créole et so banne mouswalli plis so Imam fine faire masah lors zotte chaussette ordinaire dans wazou, ki qualité massacre ça pou été!

Tout ça-là pé arrivé acoze ki nou pé base nou Deen lors banne l'opinions isolées. C'est vraiment ene comportement enfantin et ene l'attitude irresponsable.
(Ecrit Par Moufti M R Meerun)

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