Question:
Combien rakaat ena dans witr ?
Reponse:
Hadice Hazrat Aisha t:-
عن عبد بن ابى قيس
قال سألت عائشة t
بكم كان رسول الله r
يوتر؟ قالت باربع وثلث وست وثلث وثمان وثلث وعشرة وثلث ولم يكن يوتر باكثر من ثلث عشرة ولا انقص من سبع.
(رواه احمد وابو دؤد والطحاوى)
Traduction:-
Abdullah Bin Abou Qais
dire:
Mo fine dimane (Hazrat) Aisha t:-
“Combien rakaat witr
Rasouloullah r ti pé faire? Hazrat Aisha t fine dire: (li ti pé faire witr) avec 4 rakaat + 3; six rakaat + 3; huit
rakaat + 3; dix rakaat + 3. Li pas ti pé faire witr plis ki 13 rakaat ni moins
ki 7 rakaat.” (Mousnad Ahmad- Abou Dawood - At-Tahaawi).
Position
hadice:-
Sanad ça hadice-là li ene
Sanad correcte. Ça veut dire ki ça hadice-là li ene hadice valable, surtout
quand li approuvé par encore le zot hadice.
Explication:-
Namaz pendant la nuit li
reconnaite par Salaat-ul-lail et tahajjud. Et parfois ti pé appelle li
Salaat-ul-witr aussi. Pourtant c’est necque ene partie de Salaat-ul-lail ki
appelle Salaat-ul-witr. Mais malgré ça entier Salaat-ul-lail fine appelle li
Salaat-ul-witr. Probablement acoze ki li pli important dans Salaat-ul-lail.
Dans la pratique, souplesse dans l’expression permette nou appelle ene kikchose
par ça partie ki pli important là-dans.
En d’autre mot le nombre
de rakaat ki Rasouloullah r ti pé faire dans tahajjud, li ti
varié de 4 à 10 rakaat. C’est à dire 4, 6, 8 et 10. Et comme witr même, li ti
pé faire seulement trois rakaat.
Hadice Hazrat Aisha t:-
"ان رسول الله r كان يوتر بثلث يقرأ فى الركعة الاولى سبح اسم ربك
الاعلى وفى الثانية قل يايها الكفرون وفى الثالثة قل هو الله احد وقل اعوذ برب
الفلق وقل اعوذ برب الناس"
(رواه الدارقطنى والطحاوى والحاكم)
Traduction:-
Rasouloullah r ti pé
faire trois rakaat witr. Dans premier rakaat, li ti pé lire :
Ø سبح اسم ربك الاعلى.
Ø dans
deuxième rakaat : قل يايها الكفرون.
Ø et
dans troisième rakaat (li ti pé lire) : قل هو الله احد
قل اعوذ برب الفلق
قل اعوذ برب الناس
(Sounan Darqutni - At-Tahaawi -
Al-Hakim)
Position
hadice:-
Al Hafiz Ibn Hajar Al Asqalaani
dire dans so التلخيص الحبير (At-Talkhees-ul-Habeer) ki
selon العقيلى
(Al-Uqaili), c’est ene hadice passable et correcte. Mais selon li meme, le
hadice ki Hazrat Abdullah Bin Abbaas t et Hazrat Ubay Bin Ka’ab t fine
rapporté, dans lequel pas fine mentionne المعوذتان, c’est à dire قل اعوذ برب الناس / قل اعوذ برب الفلق, li pli solide et pli authentique. Yahya Bin Ma-ïne et Imam
Ahmad Bin Hambal aussi considère mention de ça deux sourah-là étrange et
anormal dans ça hadice-là. Donc selon le hadice pli correcte et pli
authentique, Rasouloullah r ti pé lire seulement قل هو الله احد dans troisieme rakaat.
Explication:-
D’après ça hadice-là, le
nombre de rakaat ki Rasouloullah r fine faire dans witr c’était de
3 rakaat. Ça version-là li paraite pli solide, surtout quand nou trouvé ki fine
précise ceki Rasouloullah r ti pé lire dans chaque rakaat.
Hadice Hazrat Abdullah Bin Abbaas
t:-
كان رسول الله r يقرأ فى الوتر سبح اسم ربك الاعلى وقل يايها الكفرون
وقل هو الله احد فى ركعة ركعة" (رواه الترمذى)
Traduction:-
Rasouloullah r ti pé
lire : "سبح اسم ربك الاعلى",
"قل يايها الكفرون"
Et "قل
هو الله احد" (chakene) dans ene ene
rakaat. (Tirmizi)
Position
hadice:-
Allaamah النووى (An
Nawawi) fine qualifié ça hadice-là de ene hadice صحيح
(authentique) dans so الخلاصة (Al Khulaaçah). Al Iraqui aussi
fine qualifié li de saheeh.
Explication:-
Le hadice li bien claire
pou montré ki la pratique Rasouloullah r concernant Salaat-ul-witr
c’était de trois rakaat. Et ça trois rakaat-là ti avec ene seul salaam dans so
la fin. Li pas ti pé faire li en deux volets de 2 + 1 rakaat.
Hazrat Aisha t
rapporté:-
كان رسول الله r
يوتر بثلث لا يسلم الا فى آخرهن" (الحاكم)
“ Rasouloullah r ti pé faire 3 rakaat witr, li pas ti pé faire salaam excepté dans so la
fin.”
(Al Haakim).
Hadice Hazrat (ابى بن كعب) Ubayy Bin Ka’ab t:-
كان رسول الله r يقرأ فى الوتر سبح اسم ربك الاعلى وفى الركعة الثانية
بقل يايها الكفرون وفى الثالثة
بقل هو الله احد ولا يسلم الا فى
آخرهن ويقول يعنى بعد التسليم سبحان الملك القدوس ثلثا"(النسائ)
Traduction:-
Dans witr Rasouloullah r ti pé
lire سبح اسم ربك الاعلى et dans deuxième rakaat (li ti pé lire) قل يايهاالكفرون. Et dans troisième rakaat (li ti pé lire) قل هو الله احد. Et li pas ti pé faire salaam apart dans so la fin. Après
salaam li ti pé dire trois fois سبحان الملك القدوس. (Nasaai)
Position
hadice:-
C’est ene hadice ki fine
qualifié de Saheeh (authentique) par Darqutni et Al Iraqui.
Explication:-
Hadice de Hazrat Ubayy
Bin Ka’ab t pé prouve 4 kikchoses concernant Salaat-ul-witr:
1.
Rasouloullah r ti ena
l’habitude faire trois rakaat witr.
2.
Banne Sourah ki Rasouloullah r ti pé
lire dans chaque rakaat de Salaat-ul-witr.
3.
Salaat-ul-witr ki Rasouloullah r ti ena
l’habitude faire li, ti de trois rakaat avec ene seul salaam. C’est à dire li
pas ti pé faire salaam au milieu lors deuxième rakaat.
4.
Doah ki li ti pé faire après
salaat-ul-witr.
Nou remarqué ki banne
Sahaaba-e-Kiraam couma Hazrat Aisha t, Hazrat Abdullah Bin Abbaas t et
Hazrat Ubayy Bin Ka’ab t zotte tous fine rapporte ça même façon et ça même
pratique habituelle de Rasouloullah r. C’est à dire 3 rakaat de
witr dans ene seul volet avec ene seul salaam !
Imam Tirmizi
(rahmatoullahi alayh) dire :
"والذى اختاره اكثر اهل العلم من اصحاب النبى r ومن بعدهم ان يقرأ سبح اسم ربك الاعلى وقل يايها الكفرون وقل هو الله احد فى كل ركعة من ذاك
سورة"
Ceki la majorité ‘Oulama
parmi banne Sahaba de Nabi r et banne ki fine vine après
zotte fine adopté, c’est ki la personne li récite :
سبح اسم ربك الاعلى,
قل يايها الكفرون
Et قل هو الله احد -- ene sourah dans chaque
rakaatlà-dans.” (Tirmizi)
A la lumière de ceki Imam
Tirmizi fine rapporté, nou trouvé li trois rakaat witr ti ene pratique très
connu et en vigueur dans l’époque banne Sahaaba-e-Kiraam et dans l’époque banne
tabeïnes. Donc c’est ene pratique ki fine acceptée et adoptée par la plus
grande majorité.
Hadice
Hazrat Aisha t:-
"ما كان رسول الله r يزيد فى رمضان ولا فى غيره على احدى عشرة ركعة. يصلى
اربعا فلا تسئل عن حسنهن وطولهن ثم يصلى اربعا فلا تسئل عن حسنهن وطولهن ثم يصلى
ثلاثا"
(رواه البخارى
ومسلم)
Traduction:-
“Rasouloullah r pas ti pé faire plis ki onze rakaat ni dans Ramadhaan ni en dehors de ça.
Li ti pé faire 4 rakaat. Pas dimane so beauté et so longueur ! Ensuite li
ti pé refaire 4 rakaat (sanla aussi) pas dimane so beauté et so longueur.
Ensuite li ti pé faire trois rakaat.”
(Boukhari/ Mouslim)
Explication:-
Hazrat Aisha t pé
faire mention de onze rakaat namaz ki Rasouloullah r ti pé faire dans la
nuit. Ça onze rakaat-là c’était la pratique ki Rasouloullah r ti pé
habitué pratiqué tout le temp. Ena des fois li ti pé faire plis ki ça aussi
couma parfois li ti pé faire moins ki ça. Mais la pratique en général c’était
de onze rakaat. Namaz ki faire dans Ramadhaan et en dehors Ramadhaan c’est
namaz tahajjud. Donc ça hadice-là pé cause lors nombre de rakaat dans namaz
tahajjud et ça ti reste presque pareil tout le temps dans la pratique
Rasouloullah r. Donc ça onze rakaat-là li représente 8 rakaat de tahajjud et 3 rakaat de
witr. Li pas concerne namaz taraweeh. Ça montré ki l’habitude Rasouloulah r
concernant salaat-ul-witr c’était de 3 rakaat. Quant à ene rakaat de witr ki
fine rapporté dans hadice à la lumière de la pratique de Nabi r, li
paraite ki ça ti en vigueur pou ene certaine l’époque seulement.
Hadice
Hazrat ‘Oumar t:-
عن المسور بن
مخرمة قال دفنا ابابكر ليلا فقال عمر انى لم اوتر فقام وصففنا وراوه فصلى بنا ثلث
ركعات لم بسلم الا فى آخرهن (معانى الآثار للطحاوى)
Rapporté par Al Miswar
Bin Makhramah ki fine dire: Nou fine enterre (Hazrat) Abou Bakr t dans la nuit. Après ça (Hazrat) ‘Oumar t fine dire: “ Mo pas
encore faire witr. Alors li fine dibouté et nou fine aligne nou derrière li. Et
li fine faire nous faire trois rakaat dans lequel li pas fine faire salaam
(ditout) excepté dans so la fin.”
(Ma-aanil-Athaar de At-Tahaawi).
Position
hadice:-
Tous banne narrateurs
dans Sanad (chaîne de narration) ça hadice-là zotte banne narrateurs fort,
solide, et authentique. Donc le hadice li ene hadice Saheeh (authentique).
Explication:-
Hazrat Abou Bakr t ti
mort ene jour lundi dans le mois de Joumada-Al-Oula. Donc ça namaz witr ki
zotte fine faire en jamaate ti en dehors mois Ramadhaan.
Ça prouvé ki capave faire
salaat-ul-witr avec jamaate en dehors Ramadhaan aussi. Mais ça pas prouvé ki li
permette faire li régulièrement avec jamaate dans ene forme organisé parceki
ceki zotte ti faire, c’était par coïncidence sans organisé. Donc li capave vine
ene preuve pou faire li avec jamaate occasionnellement et sans organise li.
Accomplir ene kikchose
dans ene forme organisé capave réalisé par faire li lors ene base régulier ou
bien par faire li avec ene jamaate de ene nombre assez élevé. Selon banne
Fouqaha (juristes) le minimum de ça nombre assez élevé-là commence apartir 3 ou
4 mouswalli. Quant à ene ou deux mouswalli derrière Imam li tolérable quand
faire li occasionnellement.
L’anecdote rapporté par
Al Miswar Bin Makhramah pas précise narien concernant le nombre de personnes ki
ti alignés derrière Hazrat ‘Oumar t pou faire salaat-ul-witr. De ce
fait pas capave servi ça pou dire ki faire namaz witr avec ene grand jamaate de
banne personnes assez nombreux li
permette parceki si ene grand nombre ti present, ça pas veut dire ki tous ti
participé. Li capave oui couma li capave non. Ene kitchose ki pas defini et pas
sur, pas capave servi li comme ene base pou ene argument ni capave servi li
comme ene preuve.
Le nombre de rakaat de
witr ki Hazrat ‘Oumar t fine accomplir c’était de 3 rakaat et ça aussi
sans faire salaam au milieu. Et ça fine passé sans être contesté en présence
ene bon nombre de banne Sahaaba-e-Kiraam. Ça montré ki accomplir Salaat-ul-witr
dans ça façon-là ti ene façon tout à fait normal et reconnu au près banne
Sahaba-e-Kiraam.
Li vrai ki nou ena ene
l’autre anecdote ki Al Baihaqui fine rapporté dans المعرفة (Al
Ma’rifah). Selon ça anecdote-là, Hazrat ‘Oumar t fine rente dans masjid
et li fine faire seulement ene rakaat namaz. D’abord le Sanad de ça anecdote-là
ena ene Rawi nommé "قابوس بن ابى ظبيان"
(Qaabous Bin Abou Zabyaan) ki qualifié de ene Rawi (narrateur) bien faible.
Acoze ça, li pas capave
être considéré. Deuxièmement na perna narien ki dire ki li ti faire ça ene
rakaat-là comme namaz witr. Donc le hadice ki prouvé ki Hazrat ‘Oumar t ti
faire trois rakaat witr li ene hadice bien fort et bien solide ki pas capave
être contesté par l’anecdote ki Al Baihaqui fine rapporté dans المعرفة (Al
Ma’rifah).
Hadice Hazrat Abdullah
Bin Abbaas t et Hazrat Abdullah Bin
‘Oumar t:-
"عن عامر الشعبى قال سألت ابن عمر وابن عباس كيف
كان صلاة رسول الله r بالليل؟ فقال: ثلث عشرة ركعة: ثمان ويوتر بثلث وركعتين بعد الفجر" (معانى الآثار للطحاوى)
Traduction:-
Rapporté par عامر الشعبى (Amir
Ash-Sha’bi) ki fine dire: “Mo fine dimane Ibn ‘Oumar t et
Ibn Abbaas t couma Rasouloullah r so namaz ti été dans la
nuit? (En réponse) zotte fine dire: Rasouloullah r ti pé faire treize
rakaat, (là-dans ti ena) huit rakaat (tahajjud) et li ti pé faire 3 rakaat witr
et 2 rakaat (Sounnat) après fajar (soubh saadiq).”
(Maanil-Athaar de At-Tahaawi
)
Position hadice:-
Ça hadice-là li ene
hadice صحيح (authentique) acoze ki tous banne narrateurs dans so Sanad
zotte banne narrateurs authentiques.
Explication:-
Ça hadice-là li
corresponde avec ceki Hazrat Aisha t fine déclaré. D’après ceki
Hazrat Aisha t fine déclaré, Rasouloullah r ti pé faire onze rakaat. En
réalité d’après ceki Hazrat Abdullah Bin Abbaas t et Hazrat Abdullah Bin
‘Oumar t fine rapporté aussi, li tombe onze rakaat même. Mais acoze ki zotte fine
inclure les deux Sounnat de fajar aussi là-dans, ça faire li vine 13 rakaat.
Hazrat Aisha t pas fine compte ça deux rakaat-là.
Pareille couma Hazrat
Aisha t, Hazrat Abdullah Bin Abbaas t et Hazrat Abdullah Bin ‘Oumar t aussi
pé précise le nombre de trois rakaat witr. Ça li favorise l’opinion de ceux ki
dire ki salaat-ul-witr li de 3 rakaat.
La pratique de Hazrat
Abdullah Bin Abbaas t:-
عن ابى يحيى قال
سمر المسور بن مخرمة وابن عباس حتى طلعت الحمراء ثم نام ابن عباس فلم يستيقظ الا
باصوات اهل الزوراء فقال لاصحابه اترونى ادرك اصلى ثلثا يريد الوتر وركعتى الفجر
وصلاة الصبح قبل ان تطلع الشمس فقالوا نعم فصلى وهذا فى آخر وقت الفجر (معانى
الآثار للطحاوى)
Traduction:-
Abu Yahya rapporté ki Al
Miswar Bin Makhramah et (Hazrat Abdullah) Bin Abbaas t fine cause causé (juska
tard) dans la nuit juska ki "الحمراء" (ene z’étoile ki paraite dans l’intervalle avant Soubh Sadiq)
fine paraite. Après ça (Hazrat Abdullah) Bin Abbaas t fine dormi. (Li fine
reste dormi) Li pas fine levé. (Li fine levé) necque avec tapaze banne
habitants de “Az Zawraa”. Alors li fine dire so banne compagnons: “ki zotte
trouvé, eski mo pour gagne le temps faire 3 rakaat, c’est à dire witr, deux
rakaat (sounnat) fajar et namaz fajar avant ki soleil lever?” Banne-là fine
dire : “Oui”.
Alors li fine faire
namaz. Et ça c’était dans dernier l’heure fajar.
(Ma-anil- Athaar de At-Tahaawi).
Position hadice:-
Ça hadice-là so sanad li
ene sanad authentique. Donc le hadice li authentique.
Explication:-
"الزوراء" (Az Zawraa) li ene l’endroit ki trouve lors hauteur dans Madina
près avec masjid Nabawi cote ti ena bazar. Alors Hazrat Abbdullah Bin Abbaas t fine
leve tard avec tapaze banne dimounes ki reste là-bas ou bien banne dimounes ki
travail dans bazar-là. Normalement dimoune coummence faire tapaze quand fine
faire bien clair dans gramatin. Ça montré ki Hazrat Abdullah Bin Abbaas t so sommeil
fine casse dans tard. Donc quand li fine levé, ti ena ziste ene ti pé le temps
pour soleil lever. Acoze ça li fine oulé conné si eski li possible ki li capave
faire so witr, so sounnat fajar et namaz fajar dans ça ene ti pé le temps ki
fine resté devant li avant soleil lever. Quand so banne compagnons fine assure
li, li fine faire tout.
Li paraite ki d’après
Hazrat Abdullah Bin Abbaas t, salaat-ul-witr ti 3 rakaat
même. Si ti capave faire ene seul rakaat witr, alors dans ene situation
pareille acote le temps bien limité, jamais li ti pou alle lors 3 rakaat. Li ti
pou contente li avec ene seul rakaat afin pour pas rate so namaz fajar. Mais
dans ene moment aussi limité, si li fine oulé faire absolument trois rakaat
witr, c’est necque acoze ki salaat-ul-witr ena 3 rakaat. Pas ene seul rakaat.
Hazrat Abdullah Bin
Abbaas t fine leve tard. Quand li fine faire so witr c’était après soubh sadiq quand
salaat-ul-witr so l’heure fine déjà dépassé. Donc en réalité Hazrat Abdullah
Bin Abbaas t ti pé remplace salaat-ul-witr dans ça l’heure-là. Ene namaz ki nécessite
d’être remplacé c’est ene namaz ki obligatoire. Alors la pratique de Hazrat
Abdullah Bin Abbaas t montré ki
d’après li salaat-ul-witr ti obligatoire. C’est à coze ça même li fine prend
autant la peine pour faire li avant li faire namaz fajar et ça aussi dans ene
l’heure cote le temps ti bien limité. Tous ça-là c’est banne éléments ki renforci
l’opinion ki dire ki salaat-ul-witr li waajib (obligatoire) et ki
salaat-ul-witr li ena 3 rakaat.
Hadice Hazrat Abdullah
Bin Mas’oud t:-
عن عبد الله بن
مسعود قال: "الوتر ثلث كوتر النهار صلاة المغرب" (معانى
الآثار للطحاوى)
Traduction:-
Rapporté de Hazrat
Abdullah Bin Mas’oud t ki li fine dire:-
“Salaat-ul-witr li trois
rakaat pareille couma witr dans la journée été, c’est à dire couma namaz
maghrib.” (Maanil- Athaar de At-Tahaawi)
Position hadice:-
Ça hadice-là li ene
hadice Saheeh (authentique).
Explication:-
Hazrat Abdullah Bin
Mas’oud t fine compare salaat-ul-witr avec namaz maghrib dans le nombre de rakaat.
Ça veut dire couma namaz maghrib ena trois rakaat, coumsa même salaat-ul-witr
aussi ena trois rakaat. Et couma namaz maghrib pas existé moins ki 3 rakaat,
coumsa même salaat-ul-witr pas existé moins ki 3 rakaat. Namaz maghrib ena ene
Qaidah (posture assizé pour lire tashahhud) lors 2eme rakaat. Namaz witr aussi
pour ena ene Qaidah lors deuxième rakaat. Pareille couma namaz maghrib été,
salaat-ul-witr aussi bizin faire li dans ene seul volet de 3 rakaat.
Hadice Hazrat Anas t:-
"الوتر
ثلث ركعات وكان يوتر بثلث ركعات" (معانى الآثار للطحاوى)
Traduction:-
“Salaat-ul-witr ena trois rakaat. Et li (Hazrat Anas t) ti pé faire 3 rakaat witr.”
(Ma’anil-Athaar de At-Tahaawi).
Position hadice:-
Allaamah Al-Hafiz Ibn
Hajar Al-Asqalaani dire dans so الدراية (Ad-Diraayah) ki le sanad (chaîne
de narrateurs) de ça hadice-là li ene Sanad authentique.
Explication:-
Ça prouvé ki la pratique
de Hazrat Anas t concernant witr c’était de 3 rakaat. Selon ene version dans Ma’anil-Athaar
ki fine qualifié de authentique par Hafiz Ibn Hajar dans so Ad-Diraayah, Hazrat
ثابت (Thaabit)
dire:
"صلى
بى انس الوتر انا عن يمينه وام ولده خلقنا ثلث ركعات لم يسلم الا فى آخرهن ، طننت
انه يريد ان يعلمنى"
(Hazrat Anas) fine faire
trois rakaat witr (en jamaate) avec moi ; Mo ti dans so coté droite et so
Ummul-Walad (ene catégorie de esclave) ti derrière nou, (là-dans) li pas fine
faire salaam (aukene part) excepté dans so la fin. Mo fine gagne l’impression
ki li ti oulé enseigne moi (le nombre et la façon de salaat-ul-witr).”
Hadice Hazrat Abul-A’liyah:-
Hazrat ابو العالية (Abul A’liyah) dire:-
"علمنا اصحاب محمد r اوعلمونا ان الوتر مثل صلاة المغرب
غير أنا نقرأ فى الثالثة فهذا وتر الليل وهذا وتر النهار" (معانى الآثار
للطحاوى)
Traduction:-
“Banne Sahaba
(compagnons) de (Nou Nabi) Mouhammad r fine enseigne nou ki witr
li pareille couma namaz maghrib, apart ki nou récite (Qour’aan) dans troisième
rakaat (de witr). Donc ça c’est witr dans la nuit et l’autre-là c’est witr dans
la journée.”
Position hadice:-
C’est ene hadice rapporté
par ene Sanad authentique. Donc ça faire li vine ene hadice Saheeh.
Explication:-
ابو العالية
(Abul-Aliyah) ti ene grand tabeï ki fine vive dans l’époque Rasouloulah r mais
li fine embrasse l’Islam deux ans après wafaat de Rasouloullah r. Li
fine gagne l’occasion joine et bénéficié avec ene bon nombre de banne
Sahaba-e-Kiraam. Ça hadice-là pé montré ki witr ena trois rakaat pareille couma
namaz maghrib. Seul différence ena ki dans witr bizin récite Qour’aan dans
troisième rakaat aussi. Le fait ki fine compare namaz witr avec namaz maghrib
permette nou dire ki ena Qaidah lors deuxième rakaat de witr et ki bizin faire
witr dans ene seul volet de trois rakaat sans interrompe li par salaam lors
deuxième rakaat.
Le hadice de Abul-Aliyah
montré ki banne Sahaaba-e-Kiraam ti pé faire trois rakaat witr. Couma nou conné
ki Abul-A’liyah li ene grand Tabeï et ki fine vive dans l’époque acote la
majorité de banne Sahaba ti encore là même, alors quand li dire «banne
Sahaba fine enseigne nou», ça faire référence à la majorité de banne
Sahaba-e-Kiraam. Donc d’après la majorité de banne Sahaba-e-Kiraam, le nombre
de rakaat de witr c’était trois rakaat.
Version de Al Qasim:-
"رأينا اناسا منذ ادركنا يوترون بثلاث وان كلا لواسع
وارجو ان لا يكون بشئ منه بأس" (البخارى)
Traduction:-
Al Qasim (Bin Mouhammad
Bin Abou Bakr) dire: “Depi ki nou conné, nou fine trouve banne dimoune faire 3
rakaat witr. Et tout permette. Mo espéré ki pérna narien mauvais avec aukene
façon là-dans.” (Boukhari)
Explication:-
Al Qasim li ene tabeï.
Banne dimounes ki li fine guette zotte faire witr c’est banne Sahaba et banne
tabeï. Selon ça version-là, depi ki li conné, li fine trouve zotte tous
pratique 3 rakaat witr. Ça montré ki la pratique de 3 rakaat witr ti ene
pratique établi au près banne Sahaba-e-Kiraam. Mais personnellement Al Qasim
juge tous banne façon faire witr correcte. C’est ene l’opinion personnelle de
Al Qasim. Mais d’après so observation, banne Sahaba-e-Kiraam ti pé pratique 3
rakaat. Ceki li fine observé li ene preuve pli fort ki dimane considère li plis
ki so l’opinion personnelle.
Version ابو الزناد
(Abuz-Zinaad):-
"عن ابى الزناد عن (الفقهاء) السبعة سعيد بن المسيب
وعروة بن الزبير والقاسم بن محمد وابى بكر بن عبد الرحمن وخارجة بن زيد وعبيد الله
بن عبد الله وسليمان بن يسار فى مشيخة سواهم اهل فقه وصلاح وفضل وربما اختلفوا فى
الشئ فآختر بقول اكثرهم وافضلهم رأيا فكان مما وعيت عنهم على هذه الصفة ان الوتر
ثلث لا يسلم الا فى آخرهن" (معانى الآثار للطحاوى)
Traduction:-
Abuz-Zinaad rapporté avec banne grand personnages de
connaissance, de la piété et de vertu et parmi ena les sept (fouqaha) :
Saïd Bin Al-Mousayyab, Urwah Bin Az Zubair, Al Qaasim Bin Mouhammad, Abu Bakr
Bin Abdurrahmaan, Khaarijah Bin Zaïd, Ubaidullah Bin Abdullah et Sulaimaan Bin
Yaçaar. (Li dire) ena des fois quand zotte divergé dans ene certaine kikchose,
alors mo prend l’opinion de la majorité ou bien ceki so l’opinion pli bon.
Alors d’après ça principe-là ceki mo fine comprend avec zotte c’est que witr li
ena trois rakaat sans faire salaam là-dans apart dans so la fin”. (Ma’anil-
Athaar de At-Tahaawi)
Position ça rapport-là:-
Sanad de ça rapport-là li
ene Sanad Hassan (bon/passable).
Explication:-
Dans Madina ti ena sept
grand ‘Oulama ki nou conne zotte par الفقهاء السبعة (les sept juristes). Quand
zotte d’accord lors ene certaine point, dans ene certaine sens, ça li
représente couma ene "اجماع"
(consensus). D’après ceki Abuz-Zinaad fine rapporté, les sept fouqaha
(juristes) de Madinah, zotte tous ti d’accord ki:
1.
Ena trois rakaat dans witr.
2.
Perna salaam lor deuxième rakaat.
3.
Witr li existé dans ene seul
volet de 3 rakaat.
Allaamah At-Tahaawi fine
rapporté avec ene Sanad authentique ene l’autre version de Abuz-Zinaad selon
laquelle li fine dire:
"اثبت عمر بن عبد العزيز الوتر بقول الفقهاء ثلثا
لا يسلم الا فى آخرهن"
“(Hazrat) ‘Oumar Bin
Abdul Azeez fine établir 3 rakaat witr sans faire salaam (kit part là-dans) apart
dans so la fin lors verdict banne fouqaha (juristes).
Quand nou considère les
deux versions de Abuz-Zinaad, ça amene nou pour comprend ki les sept célèbres
fouqaha et les fouqaha de madinah en général ti reconnaite juste trois rakaat
witr dans ene seul volet. D’ailleurs après avoir rapporte la pratique de Hazrat
Sa’ad Bin Abou Waqqaas t ki ti pé pratique ene rakaat witr, Imaam Malik
(rahmatoullahi alayh) faire ressortir dans so Mou’atta:
"وليس
على هذا العمل عندنا ولكن ادنى الوتر ثلاث"
“Ça li pas en pratique
chez nou. Mais le minimum witr c’est trois rakaat.”
Et c’est exactement ceki
Hazrat Abdullah Bin Mas’oud t fine déclaré:
"اهون
ما يكون الوتر ثلث ركعات"
“Pli tigite witr ki
capave existé c’est 3 rakaat.” (Mou’atta Imam Mouhammad)
Li paraite ki
salaat-ul-witr fine passe par plusieurs étapes :- Ene l’époque ti ena ene
seul rakaat witr. Coumsa même ti ena droit faire li en deux volets de d’abord 2
rakaats puis ene rakaat. Couma ti ena la pratique ki connu par نقض الوتر (casse
witr). Mais plutard salaat-ul-witr fine stabilisé lors 3 rakaat avec ene seul
volet. Et ça li indiqué par le récit de Abuz-Zinaad selon lequel banne fouqaha
(juristes) dans madinah ti faire consensus lors 3 rakaat witr avec ene seul
salaam et basant lors verdict banne fouqaha, Hazrat ‘Oumar Bin Abdul Aziz
(rahmatoullahi alayh) fine établir witr dans ça façon-là même.
A ce stade nou capave
dire comme conclusion ki, selon le principe ki dire :
"الاجماع اللاحق يرفع الخلاف
السابق"
“Ene consensus ki formé après, li
enlève divergence ki ti existé auparavant.”
Tout façon de faire witr
ki pas corresponde avec ça consensus-là, pas capave être considéré. C’est
necque la façon ki en conformité et ki encadré avec ça consensus-là ki pour
bizin reste en vigueur.
Malgré ça si banne
fouqaha et banne Aïmmah couma Imam Shafi’ et Imam Ahmad Bin Hambal fine
autorise ene rakaat witr c’est probablement acoze zotte pas fine considère ça
source par laquelle ça consensus-là fine être rapporté comme ene source
catégorique.
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