mardi 7 juillet 2009

Mayyit

Question No 1.


Est-ce ki dans qabarastaan li permettre pou ene personne lève so la main pou dimanne duaa après L’enterrement et aussi au moment de ziyaarat (visite)?


Réponse :


Si ene personne pena aukene mauvais conception dans so aqeedah (croyance), quand li faire duaa li demande seulement avec Allah Ta’ala. Li pas demande avec bannes ki fine morts, a ce moment la li pou permettre pou leve la main faire duaa dans Qabarastan. 
Fine prouvé depuis Nabi (sallallaahu alaihi wasallam) ki même dans qabarastaan li ti pe lève so la main pou demande duaa.
Dans Muslim Shareef ena ene hadeeth de Hazrat Aisha (Radhiyallahu anha) cote li fine dire ki ene la nuit Nabi (sallallaahu alaihi wasallam) fine vine dans Baqee’ pou demande duaa-e- maghfirat (pardon) pou banne ki fine enterré la bas. Alors Hazrat Aisha (Radhiyallaahu anha) dire :


فقام فأطال القيام ثم رفع يديه ثلاث مرّات ( مسلم ج 1 ص 313)


Traduction : 


Li (Nabi s.aw) fine dibouté pendant ene longue moment ensuite li fine lève so deux la main trois fois. (Muslim vol 1 pg 313)


Imam Nawaawi (Rahimahullah) fine commente lor sa sujet la et li fine dire ki a partir de sa hadeeth la nous apprane ki li moustahab pou faire longue duaa et aussi faire répétition dans duaa, li aussi mustahab pou lève tous le deux la main. Et dans Qabarastaan li plis meilleur pou dibouté demande duaa au lieu ki assizé.


Dans Ahkaamul Janaaiz (pg 491) Albani fine mentionne ene hadeeth depuis Musnad-e-Ahmad concernant sa même sujet.


Dans Abu Dawood Shareef ena ene récit de Uthmaan (Radhiyallahu anhu) ki quand Nabi (sallallaahu alaihi wasallam) ti pe fini enterre ene mayyit li ti pe attanne ene ti moment et li ti pe dire (a banne Sahaabah)


 « Demande duaa-e-maghfirat pou zotte frère et demande duaa de fermeté pou li parce ki en ce moment li pe être questionné ».


Dans sa hadeeth la Nabi (sallallaahu alaihi wasallam) fine ordonne pou cherche pardon et aussi pou demande fermeté pou ene mort. Pou faire sa ene personne ena choix pou lève so la main pou demande duaa couma fine prouvé la haut ki même Imam Nanawi (Rahimahullah) fine considère li comme Mustahab.


Mais seulement li meilleur ki quand ene personne pe lève la main pou duaa dans qabarastan li tourne dans direction Qiblah.


Dans Sahih Abu A’waanah ena ene hadeeth ki montré nous ki quand Nabi (Sallallaahu alaihi wasallam) fine fini enterre Abdullah Zun-Najjaadain (d’apres certain livre Zul-Bajjaadain) li fine lève so la main et tourne vers Qibla. (Fat-hul Baari vol 11 pg 144)


فلما فرغ من دفنه استقبل القبلة رافعا يديه (فتح الباري ج11 ص 144)


Traduction : 
« Quand li (Nabi s.a.w) fine fini enterre li, Nabi (s.a.w) fine tourne vers Qiblah et fine leve la main » 
Dans Hayaatus-sahaabah ena ene récit à-propos la mort de Talhah Bin Barraa (Radhiyallaahu anhu), ki banne Sahaabah (Radhiyallaahu anhum) fine enterre li a soir, so lendemain matin quand Nabi (sallallaahu alaihi wasallam) fine gagne nouvelle, li fine alle côte so qabr et li fine lève so tous les deux la main dans duaa et li fine dire « O Allah ! faire li joine toi dans ene l’état cote li aussi li pe riye et toi aussi to pe riye. (vol 2 pg 320)


ورفع اليدين عند الدعاء على القبر كما فى جزء رفع اليدين للبخاري ( العرف الشذى مع الترمذى ج1 ص 202)


Sa même fatwa fine mentionné dans :
Fataawaa Raheemiyah vol 5 pg 108.
 Imdaadul Fataawaa vol 1 pg 730.
Ahsanul Fataawaa vol 4 pg 223.
kifaayatul Mufti vol 4 pg 183.
Fataawaa Mahmoodiyyah vol 2 pg 406, (fine aussi mentionne faire direction Qiblah)


Question No 2.

Est-ce ki gagne droit faire duaa en congregation toute suite apres Namaaz Janaazah?

Reponse.

Selon l'école de pensée hanafite, na perna aukene doah en congrégation après namaz janaaza. Ça c'est ene masla ki trouve presque dans tous banne livres de fatwa pour banne 'Oulama Hanafi.
Par exemple dans Fataawah Barjandi, Qounia, Khouslasatul-Fataawah, Fataawah Sirajiyah, Fataawah Bazzaaziya, Jami-ur-Roumouz, Bahr-ur-Raa-ique, et dans Al-Mirqaat de Moulla Ali Qaari (R) - dans tous ça banne livres-là li dire ki li makrouh pou faire doah après namaz janaaza.
Ça masla-là li pas ene masla ajordi ça. Dans tous banne l'époque, banne 'Oulama fine empêche ça.
Moulla Ali Qaari (R) ki fine écrire Al Mirqaat comme commentaire lors Mishkaat, fine dire:-


"ولا يدعو للميت بعد صلاة الجنازة لانه يشبه الزيادة فى صلاة الجنازة"

"Pas bizin faire doah pour mayyat après namaz janaaza parceki li couma dire ajouté dans namaz janaaza. "


Réponses à banne preuves avancés:-

Réponse: Quant à banne preuves avancés dans le livret, alors na perna narien de concrète ki prouve doah en congrégation après namaz janaaza. D'abord nou prend le verset 60 dans sourah 40, alors li pas applique pour doah après namaz janaaza parceki:-
1. Si le verset ti général, ça veut dire ki celui ki pas faire doah après namaz janaaza, li ene jahannami couma le verset apé faire mention. Mo pense pas kikene capave alle juska ça point-la. Si vraiment kikene capave osé faire ene déclaration pareil, alors ki nou stand pou été à l'égard de banne illustres 'Oulama-e-Deen ki interdit ça pratique-là.
2. Si nou pretanne ki le verset li applique pou doah après namaz janaaza, alors ça pou signifié ki faire doah après namaz janaaza li faraz ou soit li waajib parceki ene punition aussi sévère pas capave appliqué pou avoir abandonne ene pratique ki pas obligatoire. Mo pense pas kikene pou osé dire ki faire doah après namaz janaaza li faraz ou waajib.
3. Banne ki pas faire doah après namaz janaaza, c'est à coze ki pou zotte, Rassouloullah  et so banne Sahaabas  pas fine pratique li. Zotte pas quitte ça par l'orgueil ou par vantardise. Mais simplement en suivant le tareeqah (principe) et sounnah de nou bien-aimé Rassouloullah .
4. Banne ki servi le verset 60 de sourah 40 pour prouve doah après namaz janaaza, zotte pas suive ceki ena dans le verset parceki le verset apé prouvé ki faire doah li faraz mais banne ki servi ça, zotte pas dire faire doah après namaz janaaza li faraz.
Réponse:- Selon la majorité de banne savants de Tafseer, le verset 7 de sourah 94 li signifié l'engagement dans namaz, zikrullah, doah etc… après avoir terminé avec travail de da'wah. Dans le verset na perna narien ki ena relation avec faire doah après namaz janaaza. Similairement dans le verset aukene part na perna mention de 'invocation' couma l'auteur fine essaye donne l'impression. Nou reste étonné couma banne grand érudits parmi banne 'Oulamas de l'école de pensée hanafite pas fine comprend la nécessité ou du moins la permissibilité faire doah après namaz janaaza par le verset 7 de sourah 94 et par le verset 60 de sourah 40. Li vraiment étonnant! Couma l'oummah pour faire progrès quand nou déclare conne Qour'aan et hadice pli bien ki banne 'Oulamas-e-Kiraam d'auparavant.
Ene personne individuellement li libre pou demande doah mais demande doah en groupe, avec jamaat et en congrégation li ene l'autre dimension ki nécessite banne preuves concrètes. Donc ene personne individuellement li libre pou faire doah en faveur n'importe ki sanla mais faire li avec jamaat li prend ene l'autre l'ampleur ki dimane banne preuves concrètes.
Réponse: Le hadice de Hazrat Awf Bin Malik  fine mal traduire. D'après Muslim Shareef, li dire ki Rassouloullah  fine faire namaz janaaza. De so doah mo fine apprane...
Apres la déclaration 'fine faire namaz' na perna 'après ça' dans le texte couma l'auteur fine comprend. L'auteur fine mal traduire le texte du hadice et fine mal comprend et fine mal déduire le commentaire de Allaamah An-Nawawi (R).
A nous guette ensemble:-
1. L'auteur fine mal traduire le hadice de Mouslim Shareef rapporté par Hazrat Awf Bin Malik . D'après ki l'auteur fine traduire, li donne l'impression ki Rassouloullah  ti faire doah après namaz janaaza. Or dans le hadice na perna narien ki dire ça.
2. L'auteur dire ki "li besoin etre lu en dehors namaz". Mais Allaamah An-Nawawi (R) dire le doah ti être récité dans l'intérieur namaz. La même chose Allamah lbn-ul-Humaam (R) fine dire dans so Fathul-Qadeer, commentaire lors Al-Hidaayah. Moulla Ali Qaari (R) aussi dire la même chose; c'est à dire le doah ti être récité après le troisième takbeer. Donc li pas correct pou prend lors Allaamah An-Nawawi (R) pou dire ki ena doah après namaz janaaza.
3. L'auteur fine faire ene l'autre erreur quand li dire: "En commentant ce hadice, Allaamah Imam Nawawi (R) dire: Huzoor  fine montré moi (Awf Bin Malik ) ça doah-là après namaz janaaza". Par cela, l'auteur fine essaye donne l'impression ki Rassouloullah  fine montré li le doah ki lire après namaz janaaza. Et cela en basant lors commentaire de Allaamah An-Nawawi (R). Mais banne ki fine gagne l'occasion lire le texte arabe du commentaire de Allaamah An-Nawawi (R), zotte capave conné ki Allaamah An-Nawawi (R) pas fine dire ça aukene part. Nou présente commentaire ki Allaamah An-Nawawi (R) fine faire:
Commentaire de Allamah An-Nawawi:


"فيه اشارة الى الجهر بالدعاء فى صلاة الجنازة"


Dans le hadice ena indication concernant récitation doah dans namaz janaaza à haute voix.


"وقد اتفق اصابنا على انه ان صلى عليها بالنهار اسر بالقراءة"

Et nous banne collègues zotte unanime lors le fait ki si li fine faire namaz janaaza dans la journée, alors li faire la récitation doucement.


"وان صلى بالليل ففيه وجهان"

Et si faire namaz janaaza le soir, alors là-dans ena deux l'opinions:


"الصحيح الذى عليه الجمهور يسر"


L'opinion correcte lors laquelle la majorité été c'est ki li récite doucement.


"والثانى يجهر"


Et deuxième l'opinion c'est ki li récite fort.


"واما الدعاء فيسر بلا خلاف"


Quant à doah, alors li faire li à voix basse sans aukene divergence.


"وحينئذ يتأول هذا الحديث على ان قوله حفظت من دعاءه اى علمنيه بعد الصلاة فحفظته"


A ce moment-là, ça hadice-là pou être pris dans ça sens-là ki so déclaration "mo fine mémorise de so doah" veut dire "li fine enseigne moi li après namaz alors mo fine mémorise li". C'est à dire l'heure ki li fine enseigne moi, c'était après avoir termine namaz.
Voila quand nous guette le commentaire de Allaamah An-Nawawi (R), nou comprend 3 kitchoses:-


1. Doah ti faire dans namaz, pas en dehors.


2. Doah ti faire à voix basse.


3. Rassouloullah  ti enseigne le Sahaabi ça doah-là après avoir termine namaz.


Li clair ki l'auteur fine essaye attribué à Allaamah An-Nawawi (R) ene kitchose ki jamais li fine dire. Donc la déclaration de l'auteur "D'ou le principe en Islaam pour demande doah tout de suite après namaz janaaza" pas tini. Li sans fondation puisque le hadice et so commentaire pas prouve ceki li fine envi prouvé. So conclusion ki li fine tiré, li conte ceki banne 'Oulama couma Allaamah An-Nawawi (R) et Allaamah Ibn-ul-Humaam (R) fine comprend.
Commentant le hadice de Hazrat Awf Bin Malik , Moulla Ali Qaari (R) dire dans so Mirqaat, commentaire de Mishkaat: -


"فحفظته من دعاءه"


"Mo fine apprane de so doah quand li pé dire. .." .


Ça signifié ceki li fine lire après 3eme takbeer.


Voila Moulla Ali Qaari aussi pas fine comprend ceki l'auteur fine essaye faire comprend. Selon Moulla Ali Qaari (R) aussi, le doah ti être récité dans namaz - pas en dehors. Et cela après troisième takbeer.


Réponse:

Le hadice rapporté par Abdullah Bin Abou Bakr  et Hazrat 'Ou'mar Bin Qatada  pas catégorique concernant le fait ki doah ti faire après namaz janaaza. Ena la probabilité ki li ti inclu dans namaz, pas en dehors namaz. Et ça probabilité-là paraite pli correcte puisque ça li encadré et compatible avec ceki banne savants et banne fouqaha (juristes) fine comprend. Quant à la possibilité ki doah ti faire en dehors namaz, aukene juriste pas fine comprend li dans ça façon-là.
D'ailleurs après avoir rapporte ça anecdote-là dans so Fathul-Qadeer, Allaamah Bin Humaam (R) qualifié li comme faible de par so sanad (chaîne de narration). Donc ene anecdote ki faible de par so chaîne de narration et ki pas catégorique dans so sens, couma capave être présenté comme ene preuve pou tranche la question? Li paraite ki l'auteur pas fine prend la peine pou lire plus divant afin pou conné ki l'anecdote présenté comme ene preuve par li, li qualifié par Allaamah Bin Humaam (R) dans Fathul-Qadeer comme faible. En sus de ça, l'anecdote en question fine être rapporté par Moulla Ali Qaari (R) dans so commentaire Mirqaat ki li fine écrire lors Mishqaat. Malgré cela li pas fine trouve narien ki prouve l'existence de faire doah en congrégation après namaz janaaza. Au contraire li fine précisé ki na pema aukene doah pou faire après namaz janaaza:


"ولا يدعو للميت بعد صلاة الجنازة لانه يشبه الزيادة فى صلاة الجنازة" (المرقاة شرح المشكاة)


 "Faudrait pas faire doah pou mayyit après namaz janaaza parceki ça li ressemblé l'ajoute dans namaz janaaza". (Al Mirqaat commentaire Mishqaat pg 369/V2)
Selon la plupart de banne hadices, couma Allaamah Aaloussi Al-Baghdaadi (R) faire ressortir dans so tafseer Rouhul-Ma-àni, ki quand Rassouloullah (s.a.w) fine oulé faire namaz janaaza, Hazrat 'Oumar  (r.a) fine risse li pou empêche ti faire namaz janaaza. Rassouloullah (s.a.w) fine dire Hazrat 'Oumar (r.a) avancé et ensuite li (Rassouloullah (S.A.W) fine faire namaz janaaza. Après ça le verset 84 de sourah 9 fine révélé pou empêche Raçouloullah (S.A.W)faire namaz pou ene non-musulman.


Là-dans aussi nou remarqué ki perna aukene mention de faire doah après namaz janaaza couma certain fine essaye faire croire pou prouve l'existence doah après namaz Janaaza.


Conclusion:


La question pas faire doah après namaz janaaza li pas ene problème zordi jour. Ça fine existé de tout le temps. Et c'est ça la pratique de Rassouloullah (S.A.W) et banne Sahaaba-e-Kiraam (r.a). Et ça même ki banne Fouqaha, banne Mouhadditheen et banne 'Oulama fine comprend. Couma nou trouvé ki selon Allaamah An-Nawawi (R), Allaamah Bin Humaam (R) et Moulla Ali Qaari (R), zotte tous dire ki na perna doah après namaz janaaza. Doah li sounnat faire dans namaz, pas en dehors.

 

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