Question no 1. ( khutbah Jumuah en creole )
Est-ce ki li necessaire pou faire khutbah de Jumua'h seulement en langue arabe ou bien capave faire li dans bannes les autres langues aussi? Ena ene banne dimoune dire ki gagne droit faire khutbah dans langue locale afin ki l'audience capave beneficier plus bien.
Reponse:
Khutbah de Jumuah li pas essentiellement ene lecture ki fine faire pou l'audience. Mais plutot li ene parti de Salaatul-Jumuah. li bien evident ki nombre de rakaat farz ki ena dans Salaat de Zuhr li quatre. mais le jour Jumuah le nombre de rakaat farz fine diminuer et fine vine deux seulement. Et sa deux rakaat ki fine diminuer la fine etre remplacer par khutbah, et khutbah li ene forme de zikr couma Allah fine referre a sa dans Suratul Jumuah cote li fine dire:
فاسعوا إلى ذكر الله
( precipiter envers Allah so zikr)
Donc, le fait ki li ene partie de la prière de zikr bizin faire li en arabe. Et pareil couma pas gagne droit faire Salatul-Jumuah en langue du peuple coumca meme li pas pou permette pou faire khutbah dans langue du peuple.
Nabi (صل الله عليه وسلم) so banne compagnons fine alle envers beaucoup banne pays en dehors de l'Arabie et zotte fine alle prêche l'Islaam, mais jamais zotte fine servi langue du peuple dans zotte banne khutbah de Jumuah. Oui! zotte ti pe servi langue du peuple dans bannes les autres lectures mais pas dans khutbah de vendredi.
Faire khutbah en creole (surtout pou ene personne ki conne la langue arabe) li ene bid'ah et innovation de ene groupe de banne dimoune ki ti pe faire beaucoup zeffort dans le passer pou enseigne banne dimoune a Maurice la langue arabe, maintenant quand banne dimoune la fine commence comprend a ce moment la zotte fine opter pou change li en creole. pe parraitre ki zotte fine echouer dans zotte zeffort.
Si ene dimoune envie ecoute lecture ou bien explication lor deen Alhamdulillah l'arangement fine faire pou sa aussi dans le jour de Jumuah, dimoune la necque ena pou faire ene ti zeffort et vine masjid plus bonheur coumca zotte capave gagne plus recompense et meme temps profiter avec banne explication ki faire en creole dans bannes masaajid cote faire khutbah en arabe.
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Question No 2.
Quand bizin lève la main au moment quand pe faire takbeer tahreemah?
Reponse.
li plus meilleur ki nous leve la mains ensuite nous lire Takbeer
Concernant lève la main dans takbeer tahreemah, nou ena 3 qualités hadices.
(1) Ene hadice dire ki Rassouloullah (S.A.W) ti pé lève la main d’abord, après ça li ti pé faire takbeer.
(2) Ene deuxième montré ki Rassouloullah (S.A.W) d’abord ti pé dire Allahou Akbar et ensuite li tipé lève so la main.
(3) Et d’après ene troisième hadice, tout les deux ti pé faire ensemble-ensemble.
Tous les trois façons li correcte mais hadice ki montré d’abord lève la main et ensuite faire takbeer li pli authentique. Acoze ça li pli bon faire takbeer dans ça façon-là.
"عن عبد الجبار بن وائل عن ابيه انه ابصر النبى حين قام الى الصلاة رفع يديه حتى كانتا بحيال منكبيه وحاذى بابهاميه اذنيه ثم كبر"
(ابو داؤد)
Traduction :
“Abdul Jabbaar Bin Wa-il rapporté de so papa (Wa-il) ki li fine trouve Nabi (S.A.W) au moment ki li ti pé diboute pou namaz, lève so deux la main ziska ça ti pé vine même hauteur avec so deux z’épaules et li ti pé faire so deux pouces vine même hauteur avec so deux zoreilles et après ça li ti pé faire takbeer.” (Abou Dawood)
Position hadice :-
Ça hadice-là li ene hadice منقطع (mounqati) parceki Abdul Jabbaar pas fine tendé avec so papa Wa-il (R.A). Malgré ça, li ene hadice ki capave considéré parceki انقطاع (disconnection) dans sanad de la part banne narrateurs dans خير القرون (les meilleures époques) li pas ene défaut ki affaibli ene hadice.
Hadice Abdullah Bin ‘Oumar (R.A)
كان رسول الله اذا قام للصلاة رفع يديه حتى تكونا بحذو منكبيه ثم كبر"
(مسلم )
Traduction :-
“Quand Rassouloullah ti pé diboute pou namaz, li ti pé lève so deux la main (à ene hauteur) ziska ça vine lors même niveau avec so deux z’épaules et ensuite li ti pé faire takbeer.” (Mouslim)
Remarque:
D’après ça hadice-là, Rassouloullah (S.AW) ti pé dire Allahou Akbar après avoir lève la main.
Hadice Abou Houmaid (R.A)
"كان رسول الله اذا قام الى الصلاة اعتدل قائما ورفع يديه ثم قال الله اكبر"
(الترمذى)
Traduction :-
“Quand Rassouloullah (S.A.W) ti pé diboute pou namaz, li ti pé dresse li droite, et li ti pé lève so deux la main et après ça li ti pé dire Allahou Akbar.” (Tirmizi)
Position hadice :-
C’est ene hadice ki qualifié de حسن (bon) et صحيح (authentique) par Imam Tirmizi. Imam Ibn Khuzaimah et Ibn Hibbaan aussi fine qualifié li de ene hadice Saheeh. Ça hadice-là li trouve dans Sounan Ibn Majah aussi.
Explication :
D’après ça banne hadices-là, Rassouloullah (S.A.W) d’abord ti pé lève so deux la main et après ça li ti pé dire Allahou Akbar.
Selon ene hadice dans Abou Dawood et Al-Baihaqui, Rassouloullah (S.A.W) ti pé lève la main et dire Allahou Akbar tous les deux ensemble.
Et d’après ene hadice dans Sounan Ad-Darqutni, Rassouloullah (S.A.W) ti pé fini dire Allahou Akbar avant li lève so deux la main.
Tous les trois façons faire takbeer fine rapporté. Acoze ça tous les trois façons li permette, mais li pli préférable faire li dans la première façon, c’est à dire d’abord lève la main et ensuite dire Allahou Akbar, parceki ça façon-là fine rapporté par banne hadices ki pli authentiques.
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